نمایشگاه آبادیران نقطه شروع محرومیت زدایی در کشور است
نمایشگاه آبادیران نقطه شروع محرومیت زدایی در کشور است
اسدی‌فر گفت: اسدی‌فر گفت: با هم افزایی‌همه نهادها اعم از معاونت علمی، کميته امداد و غیره تلاش می‌کنیم مسائل احصا شده را به شرکت‌های دانش بنیان برای محرومیت زدایی ارایه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، نخستین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مصلی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

رضا اسدی فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: در یک دهه گذشته با حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری، کار جهادی در حوزه علم و فناوری آغاز شد.

وی افزود: این فعالیت‌ها منجر به توانمندی‌های فناورانه شد و امروز حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور داریم. در ده سال پیش در صنایع بزرگ یک میلیارد دلار واردات داشتیم اما امروز محصولات مهمی را صادر می‌کنیم.

اسدی‌فر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر دو رسالت مهم بر مردمی کردن اقتصاد و درگیر کردن بخش های فناور کشور در سراسر کشور، گفت: نمایشگاه آبادیران هر دوی اینها را دارد و با درگیر کردن و در اختیار آوردن ظرفیت‌های دانش بنیان به مناطق کمتربرخوردار باعث اشتغال پایدار در این مناطق می‌شود.

وی افزود: این اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است و طبیعی است که تعداد کمتری شرکت در آن حضور یافتند. لذا ۵۰۰ شرکت در این نمایشگاه در بحث‌های درمانی، ساخت مسکن، شیلات، دامپروری، ماشین آلات کوچک مقیاس برای ایجاد کارگاه‌های خانگی، بنگاه‌ها برای ایجاد اشتغال و نیز خانه‌های خلاق و … غرفه دارند.

اسدی‌فر گفت: با هم افزایی‌همه نهادها اعم از معاونت علمی، کمیته امداد و غیره تلاش می‌کنیم مسائل احصا شده را به شرکت‌های دانش بنیان برای محرومیت زدایی ارایه دهیم.

برنامه ملی آبادی ایران با این نمایشگاه در سراسر کشور شروع می‌شود. صندوق‌ها وسط بیایند و با در کنار هم قرار دادن این توانمندی‌ها تعداد زیادی داستان‌های موفقیت برای ارزش آفرینی، ایجاد ثروت و اشتغال پایدار در سراسر کشور را شاهد باشیم.

به گزارش تیکنا، نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا در راستای اجرای برنامه ملی آبادیران از  امروز ۲۳ خردادماه به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.