نقش مهم علما و رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات
نقش مهم علما و رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات
باقرزاده در دیدار با رهبر مسیحیان سریان ارتودوکس لبنان بر نقش مهم علما و رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش گروه آیین و تمدن تیکنا؛ سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن بازدید از کلیسای طایفه مسیحیان سریان ارتودوکس در لبنان با مطران (کشیش) جورج صلیبا، رهبر مسیحیان سریان ارتودوکس لبنان دیدار و در خصوص راهکار‌های مقابله با اهانت به قرآن کریم و دیگر مقدسات ادیان گفتگو کرد.

باقرزاده در سخنانی، با محکومیت هتک حرمت به قرآن گفت: وظیفه علمای الهی اعم از مسیحی و مسلمان است که با توطئه‌های شیاطین مقابله کنند و در مقابل اهانت به قرآن و مقدسات، صریح و شجاعانه موضع گیری کنند.

اسقف اعظم جورج صلیبا در این دیدار که در مقر اسقف نشینی ارتدکس سریانی کوه لبنان و طرابلس در بیروت انجام شد، این مطالب را تایید و مورد توافق طرفین دانست.

در این دیدار آخرین تحولات مربوط به به افق‌های اسلامی- مسیحی و چالش‌های موجود، مورد بررسی قرار گرفت. تأیید و تأکید بر موضع مشترک در مقابله با انواع نزاع‌ها به ویژه نزاع‌های مربوط به تجاوز به مقدسات که آخرین آن، نقض آشکار به قرآن کریم بود مورد نظر دو طرف بود.

 

انتهای پیام/