نخستین نمونه تجهیزات حمل و نقل سوخت هسته‌ای ساخته شد
نخستین نمونه تجهیزات حمل و نقل سوخت هسته‌ای ساخته شد
گروهی از محققان کشورمان موفق شدند اولین نمونه تجهیزات حمل و نقل سوخت هسته‌ای را بسازند.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، مهندس بستان منش نماینده اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی هسته‌ای در گفت‌وگویی درخصوص دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را هدفگذاری کرده که یک برنامه راهبردی و بسیار مهم است.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای تحقق این هدفگذاری در سازمان انرژی اتمی طراحی شده و در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر حدود هزار مگاوات برق هسته‌ای را به شبکه برق کشور ارائه می‌دهد.

نماینده اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی هسته‌ای از طراحی برنامه‌های مختلف برای تأمین زیرساخت‌های نیروگاه‌های اتمی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این راستا، تأمین سوخت نیروگاه‌ها و بحث نگهداری و حمل و نقل سوخت است که به عنوان قلب تأمین انرژی هسته‌ای بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

بستان منش عنوان کرد: یکی از تجهیزات و محصولات مورد نیاز برای نگهداری و حمل و نقل سوخت هسته‌ای کَسک دو منظوره است که خوشبختانه همکاران و متخصصان ما در سازمان انرژی اتمی موفق شدند اولین نمونه‌های کَسک‌های دومنظوره را بسازند و آن را تست کنند.

نماینده اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی هسته‌ای افزود: هم اکنون دو نمونه از کسک‌های دو منظوره برای رآکتور تهران ساخته شده که می‌تواند در نگهداری و حمل و نقل سوخت استفاده شود و برای نیروگاه اتمی بوشهر نیز قرار است سالانه چهار عدد ساخته شود.

انتهای پیام/