میز فولاد در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد
میز فولاد در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد
در جلسه کمیته‌های توسعه فناوری و بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران مقرر شد مصوبات جلسه در قالب تشکیل میز فولاد در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش گروه زیست بوم فناوری و نوآوری تیکنا، جلسه کمیته‌های توسعه فناوری و بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ایران، طی ابلاغ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مدیران تحقیق و توسعه و خرید صنایع بزرگ فولاد کشور در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در این نشست که در راستای توسعه و هم‌افزایی شبکه فناوری‌های معدنی کشور تشکیل شد؛ به سابقه و جایگاه مهم صنعت فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان و پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه‌های مرتبط آمادگی دارند که برای تاثیرگذاری در ارتقای فناوری و نوآوری زنجیره تولید فولاد همکاری کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده اکتشاف و فرآوری فلزات استراتژیک در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: این پژوهشگاه تخصصی در حوزه معادن و تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط با تجهیزات مدرن فعالیت می‌کند و هدف از راه‌اندازی آن تولید دانش فنی به منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است.

معاون وزیر علوم با بیان این‌که اعضای هیئت‌علمی پژوهشگر و متخصص در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه‌های مرتبط با صنعت فولاد حضور دارند، خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد تا در اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه صنایع فولاد همکاری کند.

وی به ظرفیت پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های تحقیق و توسعه صنایع بزرگ فولاد می‌توانند در پارک مستقر شوند و از مزایای مرتبط برای کاهش ریسک فعالیت‌های خود بهره گیرند.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای برگزاری رویدادهای مرتبط، دعوت به مشارکت فعال صنایع فولاد در جشنواره بین‌المللی خوارزمی، تشکیل میز تخصصی فولاد، همکاری در ارزیابی واحدهای تحقیق و توسعه صنایع فولاد، بررسی عمق بومی‌سازی در صنایع فولاد و استفاده از ظرفیت‌های اعتبار مالیاتی برای پروژه‌های تحقیق و توسعه اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه راهکارهای توسعه تعاملات و همکاری‌ها بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و تولیدکنندگان فولاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین مقرر شد مصوبات جلسه در قالب تشکیل میز فولاد در سازمان مورد پیگیری قرار گیرد.

در ادامه علیرضا زراسوندی، رئیس پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مجید جوانمرد، معاون ارتباط با صنعت سازمان نیز نسبت به ارائه ظرفیت‌های حوزه خود به منظور ارائه خدمات به صنایع فولاد توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین در این جلسه نمایندگانی از انجمن فولاد ایران و سازمان ایمیدرو سخنرانی کردند و پیشنهادات ارائه شده توسط هیات رئیسه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مورد استقبال قرار گرفت.پس از این نشست مشترک، حاضران از پژوهشگاه‌ها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان مرتبط و مستقر در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.