معرفی دانشمندان و الگوهای برتر موجب هویت‌سازی در جوانان و نوجوانان می‌شود
معرفی دانشمندان و الگوهای برتر موجب هویت‌سازی در جوانان و نوجوانان می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) و معرفی دانشمندان جهان اسلام موجب هویت‌سازی و الگوسازی برای جوانان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، یوسف نوری مشاور دیپلماسی آموزشی وزارت خارجه ایران در حاشیه پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) با بیان اینکه سند های مختلفی در تمام حوزه ها وجود دارد، اظهار کرد: حوزه علم و فناوری یکی از مهم‌ترین سندها محسوب می‌شود که در آن سیاست‌ها ترسیم شده و باید آن را گسترش داد تا علم و فناوری را با کشور های جهان به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: اکنون ایران به توانمندی های خوبی رسیده است که میتوان برای هرکدام از آنها رویداد های بزرگی را اجرا کرد. یکی از این رویداد های بزرگ، جایزه علم و فناوری مصطفی است که این اتفاق موجب اجرایی شدن اهداف قرآنی و سیاست های نظام می‌شود.

مشاور دیپلماسی آموزشی وزارت خارجه ایران با اشاره به اینکه جایزه مصطفی رویداد جهانی است، تصریح کرد: برای نخبگان جهانی کمتر کاری که میتوان علارغم سختی تحریم های چندگانه انجام داد این است که توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را به سایر کشور های جهان اسلام منتقل کنیم.

وی گفت: زمانی که دانشمندان کنار هم بنشینند الگو هایی شکل می‌گیرد که این فرآیند می‌تواند جامعه اسلامی را متحول کند؛ چراکه بر اساس آموزه های قرآنی در این زمان قلوب مردم به یکدیگر نزدیک می‌شود و آموزش، علم و فناوری که توأم با ایمان و تقوا است، پیشران کار خواهد شد.

نوری با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگی ایران است، اضافه کرد: جایزه مصطفی یک رویداد فرهنگی است و اصفهان در این زمینه همواره پیشرو بوده است چراکه در این شهر کار های بعید و نو به خوبی اجرا می‌شود؛ از همین رو میزبانی اصفهان برای المپیاد فیزیک که سال آینده در همین شهر برگزار می‌شود ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: وزارت خارجه و خیرین آمادگی دارند تا رویداد هوش مصنوعی در سال های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود.

محمدرضا ابراهیمی گفت: رویداد دانش‌آموزی با هدف الگو سازی و معرفی دانش آموزان برتر در حوزه های مختلف استان اصفهان در نظر گرفته شد که این فرآیند می‌تواند به عنوان یک دستاورد ویژه تحت عنوان معرفی اندیشمندان و دانش آموزان و الگو های برتر برای کل جامعه باشد.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه جایزه مصطفی یکی از بزرگترین رویداد های جهان است، اظهار کرد: با ابتکار اندیشمندان ایران اسلامی جایزه ای در سطح بین‌الملل برای شناسایی و تکریم اندیشمندان جهان اسلام در نظر گرفته شد. هدف از شکل‌گیری این جایزه، الگو سازی و معرفی اسلام به عنوان دین اندیشمندان، خرد و اندیشه است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت تمدن اسلامی است، افزود: در جهان اسلام دوره های درخشانی وجود داشته است زیرا در زمانی که هیچ  تمدنی به غیر از تمدن اسلامی نبود این دین زیر بنای بسیاری از تمدن های کنونی شد که در همین راستا این رویداد می‌تواند به منظور احیای تمدن نوین اسلامی اثر بخش باشد.

فرصتی برای معرفی دانشمندان به دانش‌آموزان و هویت‌سازی برای جوانان و نوجوانان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: در کنار برنامه جایزه مصطفی (ص)، رویداد ویژه ای تحت عنوان رویداد دانش‌آموزی با هدف الگو سازی و معرفی دانش آموزان برتر در حوزه های مختلف استان اصفهان در نظر گرفته شد که این فرآیند می‌تواند به عنوان یک دستاورد ویژه تحت عنوان معرفی اندیشمندان و دانش آموزان و الگو های برتر برای کل جامعه باشد؛ از این رو این کار موجب هویت سازی برای قشر جوان و نوجوان می‌شود و خروجی آن شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی برای ظهور امام عصر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در بساری از امور پیشتاز است، گفت: هرگاه رویداد فرهنگی، ملی و بین‌المللی در جایی اتفاق می‌افتد آن مکان بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو اکنون انتظار می‌رود استان اصفهان بالاتر عمل کند و در حوزه اندیشه و خرد یک گام به جلو حرکت کند.

ابراهیمی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا دبیرخانه دائمی رویداد بزرگ  هوش مصنوعی را در اصفهان ایجاد کنیم، اضافه کرد: این رویداد با چهار حوزه مختلف برای اولین بار در کل کشور اجرا شد که شامل حوزه های هوش مصنوعی و صنعت، هوش مصنوعی و علوم پزشکی، هوش مصنوعی و هوافضا و شهر هوشمند است که دانش‌آموزان به رقابت پرداخته و بهترین آنها انتخاب شدند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم این رویداد در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/