مسعود فراستی دوره آموزش منتقد هنری در دانشگاه تهران برگزار می‌کند
مسعود فراستی دوره آموزش منتقد هنری در دانشگاه تهران برگزار می‌کند
قجری گفت: دوره تخصصی «نقد برای جامعه امروز» با حضور مسعود فراستی در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه جامعه تیکنا از روابط عمومی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی دانشگاه تهران (یوتینو)؛ دوره تخصصی «نقد برای جامعه امروز» در دانشگاه تهران برگزار می شود.

مدیر مرکز یوتینو با اعلام این خبر گفت: این دوره تخصصی با تدریس مسعود فراستی، جامعه شناس و منتقد هنری و ادبی، در قالب یک دوره آموزشی کوتاه مدت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تدارک دیده شده است و دانش پذیران این دوره در پایان، گواهی رسمی و دوزبانه از دانشگاه تهران دریافت می‌نمایند.

وی افزود: در این دوره که با زیر عنوان «نقد کیست و منتقد چیست؟!» طراحی شده است، تمامی اصحاب رسانه، هنرمندان، کنشگران اجتماعی، دانشجویان و علاقه مندان حوزه اندیشه و هنر می توانند شرکت کنند و از مباحث جذاب آن بهره مند گردند.

قجری با تاکید بر این اظهار داشت: این برای نخستین بار است که دوره های آموزش آزاد و مهارتی در دانشگاه تهران به این شکل و با این الگو برگزار می شود و سهم حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی در آن افزایش یافته است. تا پیش از این، دوره های آزاد دانشگاه تهران بیشتر در حوزه مدیریت و MBA خلاصه می شد و اکثر افراد دوره های آزاد دانشگاه تهران را با این موضوع میشناختند؛ اما از ابتدای سال ۱۴۰۲ و با تمهید مسئولان محترم دانشگاه تهران، تمامی دانشکده ها در حوزه تخصصی و مرتبط خود اقدام به طراحی و برگزاری دوره های آموزشی آزاد و مهارتی در راستای توانمندسازی جوانان و دانشجویان برای ورود به عرصه های مختلف شغلی و فعالیت های اجتماعی کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزش آزاد دانشگاه تهران عنوان کرد: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران یکی از پیشگامان در دوره جدید فعالیت های آموزش های آزاد دانشگاه است و در راستای افزایش مهارت کاربردی آحاد جامعه، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، دوره های جذاب مرتبط با حوزه های مختلف علوم اجتماعی را تدارک دیده است. این دوره ها از ابتدای تابستان سال جاری و با موضوع مدرسه تابستانی نوآوری نوجوانان آغاز گردید.

قجری در پایان درباره دوره نقد با تدریس مسعود فراستی افزود: استاد مسعود فراستی از معدود افرادی است که هم‌عصر جریان تحول و گذار هنری و ادبی در جامعه معاصر ماست و با توجه به گستره و سابقه کنشگری های علمی، اجتماعی، سیاسی و هنری اش، به عنوان یک مرجع مستند و ارزشمند برای نسل امروز جوان در عرصه هنر و رسانه به شمار می‌آید. ما معتقدیم که نقد، روش‌‌ها، آداب و آثار آن، یکی از مهمترین نیازهای امروز برای کنشگران اجتماعی و رسانه‌ای و فرهنگی کشور ماست. اینکه بدانیم نقد و منتقد هر کدام در کجای عالم قرار دارند و چه آثاری بر سایر ساحات فرهنگ و جامعه میگذارند، ضرورتی بی بدیل برای هر دانشجو، خبرنگار، هنرمند، کنشگر اجتماعی و هر علاقه مند فرهیخته به تعالی اندیشه و اخلاق بشری است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در دوره های آموزش آزاد دانشگاه تهران، می توانند به سایت اطلاع رسانی یوتینو (www.utino.ir) مراجعه نمایند.