مرکز سوختگی مطهری موظف به پذیرش بیماران بدون پرداخت پول است
مرکز سوختگی مطهری موظف به پذیرش بیماران بدون پرداخت پول است
پازوکی گفت: بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری مرکز ارجاعی کشور است و به همین دلیل مصوب کردیم بیمارانی که دچار سوختگی شده‌اند را بدون گرفتن مبلغی، پذیرش کنند.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، عبدالرضا پازوکی روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران قدیمی بوده بطوری که دو بیمارستان اخطار تخلیه دارند، اما ناچار هستیم علی رغم این خطر، ارائه خدمت را ادامه دهیم .

وی ادامه داد: بیمارستان سوانح سوختگی مطهری از نظر شرایط فیزیکی نامطلوب بوده و شرایط کار با بیمار سوخته هم سخت است. طی سال گذشته با زحمات سازمان برنامه و بودجه و بررسی‌های انجام شده پروژه بیمارستان سوختگی در منطقه کن جزو اولویت‌های کشوری قرار گرفت و در اولویت تکمیل است‌ که تا دوسال آینده تجهیز تخصصی و افتتاح شود؛ چون استانداردهای لازم برای بیمارستان سوختگی باید تا حد خیلی بالایی تامین شود.

وی اظهارداشت: بیمارستان‌های لولاگر و شهدای یافت آباد از مجموعه ما کاملا ناایمن اعلام شده که برای بیمارستان شهدای یافت آباد پروژه بیمارستان جایگزین را کلید زده‌ایم.

پازوکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش آموزش در جهان در رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ تایمز قرار دارد، افزود: این دانشگاه همچنین با داشتن ۱۱ دانشکده و یکهزار و ۱۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار دانشجو در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت: در زمینه ارائه خدمات در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو در سال ۲۰۲۲ در رتبه بندی تاثیر در شاخص بهداشت، افتخار آفرینی کردیم و رتبه اول تاثیرگذاری بین یکهزار و ۱۰۱ دانشگاه را کسب کردیم.

پازوکی تصریح کرد: در رتبه بندی علم سنجی کشور از رتبه چهارم برخورداریم و در حوزه آموزشی، زیرساخت‌های دانشگاه و ساختمان‌های قدیمی مورد توجه ویژه قرار گرفت تا شاهد راه‌اندازی خدمات فوق تخصصی در مراکز باشیم و مراکز درمانی حضرت رسول و فیروزگر به عنوان بزرگ‌ترین مراکز آموزشی در حال بازسازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: ایران در زمینه پژوهش، رتبه سوم علمی تولید علم را در حوزه جراحی چاقی به دست آورد که بیش از ۵۰ درصد این سهم متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران است و همچنین کشور ما بعد از آمریکا و چین سومین کشور در تولید علم در حوزه جراحی چاقی است.

وی افزود: بیمارستان‌هایی طی دو سال اخیر در مناطق کمتر برخوردار افتتاح و بازسازی کردیم که می‌توان به بیمارستان فیروزآبادی و بیمارستان ملارد اشاره کرد و بیمارستان امام خمینی شهریار را به صورت آموزشی در نظر می‌گیریم که امیدواریم روز ۱۱ مهرماه سال جاری افتتاح شود و در عین حال برای بیمارستان شهدای یافت آباد هم برنامه‌های آموزشی داریم.