مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری و مهار تورم است
مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری و مهار تورم است

به گزارش تیکنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سال نو با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: حمایت از تولید و سرمایه گذاری همواره یکی از سیاست های اعلام و اعمال شده ۴۰ سال اخیر کشور بوده و صدها حکم […]

به گزارش تیکنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سال نو با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: حمایت از تولید و سرمایه گذاری همواره یکی از سیاست های اعلام و اعمال شده ۴۰ سال اخیر کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی با هدف حمایت از تولید در ایران تصویب شده است.

خطیب جمعه قصرشیرین ادامه داد: تحقق شعار سال، نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی و تبیین برای فهم عمیق شعارهای سال توسط اهالی تبلیغ و رسانه به عنوان یک وظیفه اصلی است.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: رهبر انقلاب با شعارهای سالیانه، بنیان های تمدن سازی و پایداری اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را مطلوب نشان داده اند و وظیفه همه مردم به خصوص دانشگاهیان، حوزویان و سیاست گذاران است که به تبیین این عناصر تمدن ساز توجه ویژه کنند.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به مردمی کردن اقتصاد مهمترین اقدام ها را در این رابطه حساس کردن مردم به اقتصاد، ورود مردم به عنوان مصرف کننده فعال در اقتصاد، مشارکت دادن مردم به عنوان تولید کننده و توزیع گر فعال و مهمتر از همه دخالت دادن مردم در توسعه کشور و رقم زدن توسعه مشارکتی بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی پس از سه سال کرونایی، گفت: انتخاب مکان سخنرانی حائز اهمیت بوده که از مقدس ترین مکان ها در ایران و جهان و میعادگاه میلیون ها ایرانی در آغاز سال نو است، جنبه دیگر این دیدار تاریخی است و این که حضور امام امت در یک بارگاه امام رئوف انجام می شود حکایت از یک پیوستگی تاریخی دارد.

حجت الاسلام صالحی افزود: اینکه امام جامعه از یک جایگاه سیاسی جامعه اسلامی و مردم، نقشه حرکت یک سال را با مردمش در میان می گذارد یک اقدام بی بدیل و الگویی بی نظیر در جهان است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روایت صحیح از توافق ایران و عربستان گفت: طی این مسیر مبتنی بر اصل تغییر ناپذیر تامین حداکثری منافع و امنیت ملی است و واقعیت ها نشان می دهد هر تحلیل و روایتی که چیزی غیر از این را بیان کند به طور یقین دقیق و مبتنی بر گزاره های حقیقی نیست.

امام جمعه قصرشیرین اضافه کرد: در توافق مذکور اگرچه پرونده های منطقه ای اولویت نداشته اما به دلیل نقش و جایگاه ویژه ۲ کشور در عرصه منطقه ای و فرا منطقه ای به طور طبع بر بهبود روابط تهران و ریاض بر کاهش تنش های موجود و افزایش ثبات در منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به سال ۱۴۰۱ به عنوان سال ملت بزرگ ایران گفت: پارسال ماه ها و روزهای سختی برملت ما گذشت که مردم ما با وجود گلایه‌ها و نارضایتی از برخی رویکردها و عملکردها، پای انقلاب و نظام ایستادند و سال اوج‌گیری صبر و بصیرت مردمی شد که با سختی و رنج مضاعف دندان بر جگر نهادند و صبر کردند، گلایه داشتند اما فروخوردند، بر ظلم دشمن به‌خاطر انقلاب صبر کردند و در میدان ماندند و با ناراحتی از برخی کم‌تدبیری‌ها و بدتدبیری‌ها به خاطر امام و شهیدان و رهبری و وطن و تمامیت ارضی ایران عزیز، فشار گرانی و تنگی معیشت را تحمل کرده و می‌کنند که به پیشگاه این مردم با تمام وجود باید تعظیم کرد.

وی با اشاره به ماه نزول قرآن ادامه داد: بالاترین عبادت در ماه رمضان است و زمینه درک شب قدر را برای انسان آسان می کند از این رو این فرصتی برای تذهیب و تزکیه و ارتقای روح معنوی انسان است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۸۶ کیلومتر با عراق دارد.