مدعی آزادی بیان هستیم
مدعی آزادی بیان هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در حوزه حمایت فقط از جریانی حمایت می‌کند که به تحقق آرمان‌های اصیل مردم ایران کمک کند، افزود: هیچ حمایتی از جریانی که بخواهد به انقلاب و ارزش‌های آن بی‌اعتنا باشد انجام نخواهدشد. البته این به معنای بستن فضای فکر کشور نیست و ما مدعی آزادی بیان هستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر تیکنا، نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها جمعه ۲۷ بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید معارف به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور بیش از ۵۰۰ استاد معارف کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به مراسم تجلیل از خبرنگاران تراز انقلاب اسلامی، گفت: در این مراسم از حسین شریعتمداری مدیرعامل روزنامه کیهان، عبدالله گنجی مدیر مسئول سابق روزنامه های جوان و همشهری، کاظم انبارلویی سردبیر پیشین روزنامه رسالت، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران تقدیر شد. باید توجه داشت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حمایت فقط از جریانی حمایت می‌کند که به تحقق آرمان‌های اصیل مردم ایران کمک کند. هیچ حمایتی از جریانی که بخواهد به انقلاب و ارزش‌های آن بی‌اعتنا باشد انجام نخواهدشد. البته این به معنای بستن فضای فکر کشور نیست و ما مدعی آزادی بیان هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جشنواره فیلم فجر که در روزهای گذشته اختتامیه آن برگزار شده است، ادامه داد: سالی که فعالیت را شروع کردم می‌گفتند استعداد جبهه انقلاب برای ساخت فیلم‌های انقلابی سالی ۵ فیلم است. امسال ۲۵ فیلم از جبهه انقلاب به بخش داوری رسید مانند فیلم آپاراتچی، فیلم مجنون، فیلم احمد و دیگر فیلم‌هایی که در این حوزه ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در مورد پروین اعتصامی و مفاخر کشور فیلم ساخته شود، افزود: پیش از این برای مثال سالی یک فیلم با موضوع شهدا ساخته می‌شد، اما به تعداد بالاتر رسیدیم و فضای هنری کشور تغییر کرده است.

ایرنا