قابل اعتماد بودن صنایع آرایشی بهداشتی داخلی که تاییدیه غذا و دارو دارند/ لزوم حمایت از تولید داخل در کنار واردات
قابل اعتماد بودن صنایع آرایشی بهداشتی داخلی که تاییدیه غذا و دارو دارند/ لزوم حمایت از تولید داخل در کنار واردات
بحیرایی گفت: یکی از افتخارات ایران می‌تواند سازمان غذا و دارو باشد، چراکه هیچ کالای داخلی مضر نیست و هر کالایی که نشان سازمان غذا ودارد را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، محمد رضا بحیرایی رییس هیئتمدیره انجمن واردکنندگان فراورده های آرایشیبهداشتی و عطریاتایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز ۸ مهرماهبرگزار شد اظهار کرد: کنگره بین المللی پوست، زیبایی و لیزر بسیاررویداد بزرگی استکه برای ارتقا علمی کشور بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: کسانی که در این کنگره شرکت می‌کنند از اساتید و‌متخصصان دانشگاهی هستند و درباره تجربیات و تازه های دانشگاه‌هایکشور و دنیا قرار است گفتگو شود.

بحیرایی بیان کرد: در این کنگره اساتید بزرگی حضور پیدا خواهند کرد و قرار است تجربیات بزرگ علمی را با یکدیگر تبادل کنند کهبرای بخش درمانی بسیار مهم است.

این تولید کننده داخلی با بیان اینکه افراد حاضر در این کنگره از بزرگان صنعت هستند گفت: در زمینه آرایشی_بهداشتی در ایرانفرهنگ سازی نشده و از رسانه ها میخواهیم فرهنگ سازی کنند و رسالت کار آرایشی بهداشتی پیشگیری از بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت آرایشی و بهداشتی می‌تواند پیشگیری از بیماری کند گفت: کار ما مانند دارو نیست، اما می‌تواند در کاهشهزینه درمان و دارو تاثیر گذار باشد و قاچاق معضل بزرگ این حوزه است.

عضو هیئت میدیره اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار میزان قاچاق در این حوزه است گفت: یکی از افتخارات ایران می‌تواند سازمان غذا و دارو باشد، چراکه هیچ کالای داخلی مضر نیست و هر کالایی که نشان سازمان غذا ودارد را می‌توان با خیال راحت استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در شرکت خود چه تعداد نیرو مشغول به کار هستند بیان کرد: ما در طناز گستر آسیا نزدیک به ۸۰۰ نفرنیرو به صورت مستقیم و ۴ هزار نفر نیرو به صورت غیر مستقیم داریم که تحت نظر این شرکت فعالیت دارند.

بحیرایی درباره حوزه فعالیت های این شرکت افزود: محصولات بهداشتی، مراقبت از پوست و مو ورا داریم که با فرمول جدید تولیدمی‌شوند و تمامی محصولات نیز از کیفیت لازم برخوردار هستند. ممنوعیت واردات اشتباه است و باید واردات و تولید را در کنار یکدیگرداشته باشیم تا رقابت ایجاد شود.

این تولید کننده داخلی در پاسخ به ایم سوال که چه تعداد محصول تا به امروز تولید کرده‌اید گفت: ما بیش از ۵۰۰ قلم محصول مراقبت ازپوست، مراقبت از مو وتابه امروز تولید کرده‌ایم که جنبه درمانی نیز دارند و به هدفی که برای خود گذاشته‌ایم رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه محصولات ما به ۲ کشور افغانستان و عراق نیز صادر می‌شود افزود: در زمینه برندینگ، برخی شرکت های ایرانی از ماالگو برداری کرده اند.

بحیرایی تاکید کرد: باید از محصولات تولید داخل حمایت کرد، چراکه امروزه محصولات داخلی با نظارت بسیار بالایی تولید می‌شوند و بامحصولات مشابه خارجی قابل رقابت هستند.