غربالگری سلامت قلبی زائران اربعین با امکانات نرم‌افزاری دانش‌بنیان ایرانی
غربالگری سلامت قلبی زائران اربعین با امکانات نرم‌افزاری دانش‌بنیان ایرانی
یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و درمانی قلب و عروق قصد دارد با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری خود، در غربالگری سلامت قلبی زائران اربعین ایفای نقش کند.

به گزارش گروه فناوری پزشکی تیکنا، شرکت دانش‌بنیان جهان قلب آزمون، فعالیت خود را در حوزه تجهیزات پزشکی از سال ۱۳۹۹ با تیمی متشکل از متخصصانی در زمینه‌های الکترونیک، هوش مصنوعی، نرم‌افزار، سخت‎‌افزار و تحقیقات سیستماتیک پزشکی آغاز کرد.

این شرکت در «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین» برای ارایه خدمات درمانی در حوزه پیشگیری و درمان بیماران قلبی به زائران اعلام آمادگی کرد و ستاد مردمی اربعین با این شرکت‌ دانش‌بنیان وارد تفاهم اولیه شد.

فائزه هاشمی، رییس هیات‌مدیره این شرکت در این باره گفت: پس از تفاهم اولیه با حسین یکتا، رییس ستاد مردمی اربعین، امکانات و تجهیزات خود را به مرز شلمچه آورده‌ایم و اکنون در حال استقرار تجهیزات و نیروهای خود برای ارائه خدمت به زائران هستیم.

وی افزود: کار ما در این ایام، غربالگری سلامت قلبی زائران خواهد بود و در این باره از امکانات نرم‌افزاری خود نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع بنای ما این است که با غربالگری سلامت قلبی راه‌های کم‌هزینه و پیشگیرانه در حوزه سلامت قلب را به ثمر برسانیم.

هاشمی تأکید کرد: این کار سبب می‌شود از بروز شرایط حاد بیماری‌های قلبی جلوگیری شود، چرا که در آغاز مسیر، شرایط کسانی را که به بیماری‌های قلبی دچار هستند بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز، خدمات درمانی یا داروهای این دسته زائران را تامین خواهیم کرد.

وی گفت: این مسئله سبب می‌شود زائران در ادامه مسیر با آگاهی بیشتر از سلامت خود و با امکانات بهتری مسیر را طی کنند و از بروز شرایط حاد در طول مسیر جلوگیری خواهد شد. از سوی دیگر این اقدام پیشگیرانه، بخشی از بار را از روی دوش امدادگران هلال‌احمر برمی‌دارد.

استقرار امکانات، تجهیزات نرم‌افزاری و کادر درمانی در مرز شلمچه

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به اینکه امسال فاصله برگزاری رویداد تبادل فناوری صندوق نوآوری تا ایام زیارت اربعین کوتاه بود، نتوانستیم خدمات خود را به طور گسترده و در طول مسیر اجرایی کنیم. از سوی دیگر با توجه به آنکه امسال نخستین سال حضور ما برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین است، به پیشنهاد ستاد مردمی اربعین، قرار بر این شد امسال خدمات خود را به صورت پایلوت و در قالب محدود ارائه دهیم و از سال‌های آینده وارد همکاری و توافقات گسترده‌تر با جمعیت هلال احمر شویم.

وی اظهار کرد: شرکت جهان قلب آزمون در یک کانکس بزرگ در مرز شلمچه مستقر شده و سعی کردیم در این کانکس، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و کادر درمانی خود را به نحوه کاملی استقرار دهیم.

هاشمی همچنین گفت: زمینه فعالیت شرکت جهان قلب آزمون به صورت کلی، خدمات و تجهیزات پزشکی در زمینه قلب و عروق است و خدمات پایش تخصصی قلب را می‌‎توانیم با زیرساخت نرم‌افزاری و تجهیزاتی ارائه کنیم. محصول ما هولتر مانیتورینگ است که به صورت مچ‌بند به بدن بیمار نصب شده و می‌تواند پارامترهای قلبی و عروقی را رصد کند و تا چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف بهم‌رسانی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به نیازها و ضرورت‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین و به‌کارگیری محصولات و خدمات ویژه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین، «رویداد همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین» را ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار کرد.

در این رویداد و نمایشگاه، دستاوردهای ۵۱ شرکت دانش‌بنیان در معرض دید بازدیدکنندگان از جمله نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی قرار گرفت.