عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحد دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد
عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحد دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد
نماینده مركز دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحد دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان بزرگ‌ترین قرارداد این پروژه خبر داد.

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، بستان منش نماینده مرکز دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه تلفنی پیرامون موضوع آخرین اخبار حوزه انرژی هسته‌ای گفت: خبر اول مربوط به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های جانبی واحد دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر است.

وی افزود: این عملیات قدم بزرگی است که طبق برنامه‌ای که برای تولید بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور برنامه ریزی شده گام مهمی در این راستا برداشته شد. بزرگترین قرارداد کشور مربوط به این پروژه است که فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بومی سازی است. بازار دو میلیارد دلاری برای شرکت‌های ما برقرار است که بتوانند در کنار شرکت‌های خارجی بر روی این پروژه کار کنند.

بستان منش در ادامه گفت: خبر دوم مربوط به آغاز احداث زیرساخت انجام تست‌های تایید ایمنی کسک دو منظوره حمل و نگهداری سوخت است. ما زیر ساختی برای انجام تست‌ها نیاز داریم که قرارداد این پروژه هم هفته گذشته منعقد شد و توسط شرکت تخصصی تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای ایران به عنوان کارفرما در حال انجام است. این پروژه هم دارای دو قسمت اصلی سقوط آزاد و تست آتش است که امیدواریم سال آینده در اصفهان این پروژه را نهایی کنیم. بحث انتخاب محل پروژه به پایان رسیده و پیمانکار‌ها مشخص شده‌اند.

وی افزود: خبر سوم مربوط به اولین المپیاد بین المللی علوم هسته‌ای است که سال ۱۴۰۳ از دهم تا هفدهم مرداد ماه برگزار می‌شود. این المپیاد ویژه دانش آموزان پانزده تا بیست ساله در کشور فیلیپین برگزار می‌شود. از طریق سازمان انرژی اتمی در این خصوص اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

نماینده مرکز دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با رادیو گفت و گو افزود: بحث ساختار اتم و هسته، پرتو زایی در محیط، شکافت و گداخت، تاریخچه دانش هسته‌ای، خطرات و بحث ایمنی، کاربرد‌های انرژی هسته‌ای در سلامت و زیست موضوعاتی است که در این المپیاد به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/