طراحی کنترلر هوشمند در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز
طراحی کنترلر هوشمند در مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز
مدیر یک شرکت دانش بنیان از طراحی کنترلر هوشمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این شرکت، خبر داد.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، مدیر شرکت هوش داده آوید، از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز، از طراحی کنترلر هوشمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این شرکت، خبر داد.

ستار منجزی، با اشاره به قابلیت تطبیق‌پذیری و توسعۀ پیشرفتۀ طراحی انجام شده، گفت: این کنترلر، قابلیت توسعه، تبدیل، استفاده و اتصال به انواع درگاه‌هایی مانند اینترنت، فیبرنوری USB،serial،i2c، spi و پروتکل‌هایی مانند modbus،udp، tcp و افزودن امکانات رمزنگاری متقارن و نامتقارن نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و ارتباط بدون سیم، متناسب با نیاز مشتری را دارد.

وی بیان کرد: کنترلر هوشمند IronBridge دارای هوش مصنوعی تعبیه شده درون برد الکترونیکی است، که می‌تواند به‌طور مستقیم از طریق درگاه‌های ارتباطی خود با دنیای پیرامون ارتباط برقرار کند و عکسل‌العمل مقتضی را از طریق عمل‌گرهای متصل به خود به‌صورت بلادرنگ و در محل انجام دهد.

مدیر شرکت هوش داده آوید، از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه این کنترلر برای تحلیل و بررسی سیگنال‌های ورودی، به اینترنت، کامپیوتر و… نیاز ندارد، خاطرنشان کرد: از مزایای کنترلر هوشمند IronBridge می‌توان به قابلیت اتصال به انواع دستگاه‌های صنعتی مانند انواع پی.ال.سی (PLC)، درایورهای موتور و… از طریق انواع پروتکل‌ها مانند پروتکل مدباس و افزودن توانایی هوش مصنوعی به آن‌ها با صرف تغییرات بسیار ناچیز نرم افزاری و سخت افزاری در دستگاههای صنعتی موجود، اشاره کرد، به‌طوری که هیچ محدودیتی در اتصال به هر نوع PLC از هر نوع مدل که دارای درگاه استاندارد باشد وجود ندارد.

منجزی، تصریح کرد: با توجه به اینکه طراحی بخش‌های آنالوگ، دیجیتال و برنامه‌نویسی بخش‌های هوش مصنوعی و ثابت افزار کنترلر هوشمند IronBridge در شرکت «هوش داده آوید» انجام می‌شود، هماهنگی کاملی میان بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به امنیت پیشرفتۀ طراحی انجام شده، گفت: با توجه به اینکه مدل هوش مصنوعی، درون برد الکترونیکی تعبیه شده است و داده‌های ورودی، مستقیما به مدل هوش مصنوعی وارد می‌شوند و نتایج تحلیل نیز مستقیما به عمل‌گرها انتقال داده می‌شوند، امکان تغییر در داده‌ها و نتایج، توسط عوامل خارجی، وجود ندارد.