ضرورت مراقبت زائران حسینی از بیماری‌های واگیر
ضرورت مراقبت زائران حسینی از بیماری‌های واگیر
معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در تجمع بزرگ زائران در عراق از کشورهای مختلف، امکان بروز بیماری‌های واگیر مانند وبا و سرخک وجود دارد که می‌تواند در زمان بازگشت زائران، تهدید کننده سلامت هم‌میهنان باشد.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در تجمع بزرگ زائران در عراق از کشورهای مختلف، امکان بروز بیماری‌های واگیر مانند وبا و سرخک وجود دارد که می‌تواند در زمان بازگشت زائران، تهدید کننده سلامت هم‌میهنان باشد.

محمد مهدی خواجه ئیان روز چهارشنبه در نشست کمیته بهداشتی اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: نزدیک شدن به ایام اربعین و ارادت میلیونها زائر حسینی سبب جابجایی بزرگ جمعیتی و حرکت به‌سوی کشور عراق می‌شود.

وی افزود: استان بوشهر مسیر تردد برخی از زائرین کشورهای پاکستان و افغانستان و همچنین زائران از استان‌های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ،کرمان ، فارس و کهگیلویه و بویر احمد است که لازم است توجه به مسائل بهداشتی مرتبط با این تحرک جمعیتی تشدید شود.

خواجه‌ئیان یادآورشد: بیماری‌های منتقله آب و غذا علیرغم پیشرفت‌های زیاد بهداشتی، هنوز به‌ عنوان یکی از معضلات مهم بهداشتی جهان به شمار می‌رود.

این مقام بهداشتی ادامه داد: به دلیل بومی بودن این بیماری‌ها در تمام نقاط کشور ایران و در همه فصول سال به‌ویژه در مناطق پرخطر، لزوم توجه به این بیماری‌ها را بسیار پررنگ می‌کند.

خواجه‌ئیان گفت: بیماری وبا علاوه بر سرعت بالای ابتلا و سرایت و مرگ‌ومیر زیاد، دارای جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: مرگ‌ و میر وبا در سال‌های اخیر به ۱.۹ درصد رسیده که بسیار بیشتر از انتظار نرمال است.