صنایع موشکی ایران مسیر بلوغ خود را طی کرده است/ خودکفایی در تولید ۵ گروه موشک
صنایع موشکی ایران مسیر بلوغ خود را طی کرده است/ خودکفایی در تولید ۵ گروه موشک
فرحی با بیان اینکه صنعت موشکی ایران با اتکا به جوانان در داخل با وجود تحریم‌ها به بلوغ رسیده است، از توانمندی تولید پنج گروه موشک در کشور خبر داد.

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، سید مهدی فرحی با بین اینکه به تدریج در حال استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی هستیم، افزود: قابلیت‌های ضد جنگال و ضد جنگ سایبری را هم به موشک‌ها اضافه می‌کنیم.

وی پیام تولید این موشک‌ها را توان بازدارندگی، قدرت و اقتدار ایران برشمرد و گفت: در حوزه موشک کروز انواع مختلفی از آن تولید می‌شود که می‌تواند با برد هزار کیلومتر هم از عمق کشور و هم از ساحل، هم از دریا، هم از هوا و هم از زیرسطح شلیک شود.

فرحی به موشک کروز ابومهدی اشاره کرد و افزود: تنوع موشک‌ها نشان می‌دهد اینها کاربردهای مختلف دارد ولی دقت و کیفیت در همه این‌ها مشترک است که متناسب با نیازهای راهبردی کشور و بسته به دکترین دفاعی کشور به کار گرفته می‌شود.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه نوآوری در وزارت دفاع کاملاً نهادینه شده است، گفت: ما امروز به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم که بیش از ۶۰ درصد قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در محصولات دفاعی ما وجود دارد، این‌ها همه برگرفته از ظرفیت‌های بیرون وزارت دفاع است.

وی افزود: نوآوری باز، یعنی عملاً شما در بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی و تحقیقاتی کشور آثار وزارت دفاع را می‌بینید، محصولات دفاعی را می‌بینید، جوان‌های بسیار زیادی بدون این که عضو وزارت دفاع باشند دارند خدمات شایسته‌ای می‌دهند، این نوآوری باز خودش پیام خیلی خوبی دارد و آن این است که ما هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.

فرحی با یاد آوری اینکه برد موشک های کروز به هزار کیلومتر ارتقا یافته است، اظهار داشت: فعلا موشک‌های کروز در فرایند هایپرسونیک نمی‌روند و موشک‌های بالستیک در این زمره قرار گرفته اند.

وی افزود : البته موشک‌های سوپرسونیک برای کروز با برد ۳۰۰ کیلومتر پیش بینی شده است که به زودی کارهای آن انجام خواهد شد.

فرحی با بیان اینکه توسعه موشک ابومهدی همچنان در دستور کار است، گفت: ما برای بردهای بیشتر آن هم طرح، توسعه و برنامه داریم.

جانشین وزیر دفاع درباره اینکه موشک های سوپر سونیک چه زمانی رونمایی می شوند، گفت: این کار چند مرحله دارد و امیدواریم مرحله نخست آن امسال انجام شود.