صنایع فرهنگی ایرانی نباید قطعه‌‌ساز شرکت‌های خارجی باشند/ ضرورت توسعه فناوری‌های نرم تحت برند ایرانی
صنایع فرهنگی ایرانی نباید قطعه‌‌ساز شرکت‌های خارجی باشند/ ضرورت توسعه فناوری‌های نرم تحت برند ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یک راه‌حل خوشفکرانه برای انجام‌ کارهای بزرگ است.جهاد دانشگاهی یک نهاد مورد توجه رهبر معظم […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یک راه‌حل خوشفکرانه برای انجام‌ کارهای بزرگ است.جهاد دانشگاهی یک نهاد مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. وجود افراد نخبه و کم‌توقع ظرفیت عظیمی در جهاد دانشگاهی ایجاد کرده است.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ از بعد علمی نه تنها از دانشگاه‌های دولتی چیزی کم ندارد بلکه از مزیت‌های متعددی برخوردار است. اساتید و فعالان زیست‌بوم دانشگاهی و نوآوری کشور باید به خوبی با ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی آشنا شوند و این مسئوله‌ای است که بعضاً نادیده گرفته می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری بیان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ می‌تواند یک درگاه باشد برای وصل کردن امکانات جهاد دانشگاهی به زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور. ویژگی بارز جهاد دانشگاهی این است که ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های از جمله پزشکی، مواد و معدن، فنی و مهندسی دارد و می‌توان از این مزیت برای توسعه بازار کسب و کارها استفاده کرد.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: در معاونت علمی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع نرم کشور کرده‌ایم و ستاد مربوط به این حوزه یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین ستاد‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است. پارکی صنایع نرم که هم اکنون در کشور وجود دارد از زیرساخت خوبی برخوردار نیست و باید با برنامه‌ریزی مناسب فضای مناسب و ماندگار همانند پارک فناوری پردیس برای آن در نظر گرفته شود. در حوزه اقتصاد خلاق استعدادهای بسیار خوبی در کشور داریم که محصولات با کیفیتی را تولید می‌کنند ولی نرم‌افزاری برای معرفی برند ایرانی را در کشور نداریم و نیاز داریم فعالان صنایع نرم از جمله صنعت باز‌ی‌های رایانه‌ای تحت برند ایرانی فعالیت خود را ادامه دهند و تنها به عنوان قطعه‌ساز شرکت‌های غیرایرانی نباشند.

همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در این مراسم از  نزدیک با مدیران شرکت‌های فعال در پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/