شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود
شیخ زکزاکی: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود
رهبر شیعیان نیجریه در دانشگاه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، شیخ ابراهیم زکزاکی شنبه شب در آیین دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه تهران گفت: در طول ۵ دهه زندگی علمی و مبارزاتی خود در گذشته هرگز علاقه ای به شهرت نداشتم.

وی افزود: سال ۱۹۷۶ با ورود به دانشکده علوم اجتماعی کشورم، به کار تدریس علاقه مند شدم اما سال ۱۹۷۹ هنگامی که امام‌خمینی (ره) از پاریس به ایران بازگشتند، مسیرم را تغییر دادم.

شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه در آن زمان دسترسی ها به منابع موثق خبری با محدودیت مواجه بود و محدود به به چند مجله می شد، اظهار کرد: به هر شکل ممکن تصاویر انقلاب اسلامی را مشاهده می ‌کردم و به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفتم.

وی افزود: در سال ۱۹۸۰ همزمان با اولین سالگرد انقلاب اسلامی توانستم به ایران سفر کنم. یکسال بعد به دلیل فعالیت های مبارزاتی توسط دولت مستقر بازداشت و پس از ۶ ماه آزاد شدم و مجددا برای مقطع طولانی زندانی شدم.

شیخ زکزاکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تحت تاثیر افکار آموزه های اهل بیت (ع) بودند، گفت: ایشان علاوه براین بر کلیت اسلام مسلط بودند، حقیقت را با چشمان خود مشاهده کردند.

رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه اکنون آمریکا و جمهوری اسلامی دو ابر قدرت دنیا هستند، تاکید کرد: ایران در حال حاضر به عنوان قدرت و یک الگوی جهانی مطرح است. ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است از این رو جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خبر شهادت سردار سلیمانی را وقتی که در زندان بودم، دریافت کردم، گفت: فردی من را تا اتاقم همراهی کرد و راجع به این موضوع صحبت می‌کردیم. او می‌گفت جهان امروز به دو بخش تقسیم می‌شود که یک قسمت در واقع جهان کفار است که آنها آمریکا را به عنوان الگوی خود می‌بینند و بخش دیگر جهان اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مادر خود می دانند.

گفتنی است، مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا عاملی، رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی، قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی، رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد ایران شد.