شرکت‌های فناور برای حضور در جایزه ملی نکست باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
شرکت‌های فناور برای حضور در جایزه ملی نکست باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
معاون توسعه علمی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان جزئیات برگزاری و شرایط شرکت‌هایی که می‌توانند در جایزه ملی نکست شرکت کنند را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، احسان یزدانیان در نشست خبری حایزه ملی فناوری نکست ظهر امروز در معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امسال در اردیبهشت ماه هفدمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهانی با استقبال خوبی از سوی فناوران در اصفهان برگزار شد. جایزه ملی نکست در زمینه هدف‌گذاری پیشران و راهبردی و همچنین بلوغ شرکت‌هایی است مه قبلا توانایی خود را به بازار اثبات کردند. اساسا این جایزه به آن دلیل شکل گرفت تا رویای فناوران و کارآفرینان سرآمد محقق شود.

وی افزود: از پانزده مرداد ماه به مراکز مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری در خصوص شرکت در رویداد ملی نکست اطلاع‌رسانی شده است. شرکت‌هایی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند که سه محصول فناورانه در بازار، پنج میلیارد گردش مالی و حداقل پنج نفر نیروی کار داشته باشد. از جمله اهداف جایزه افزایش رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ به منظور توسعه سبد محصولات دانش‌بنیان، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری و راهبری زیست‌بوم است.

معاون توسعه علمی و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در رویداد ملی نکست اتصال‌پذیری، ارتباطات و فناوری اطلاعات است. همچنین زیست فناوری و زیست مهندسی از جمله موارد پر اهمیت در این رویداد است.

یزدانیان عنوان کرد: جایزه رتبه اول در هرکدام از موضوعات رویداد ملی نکست ۵ میلیارد تومان جایزه نقدی و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، جایزه رتبه دوم ۳ میلیارد تومان و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و جایزه رتبه سوم نیز ۲ میلیارد تومان و ۶ میلیارد تومان تسهیلات است.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه صندوق‌های متعددی برای حمایت از طرح‌های برتر تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند. مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری است و طرح‌ها تا ۳۰ آبان ارزیابی می‌شوند. زمان برگزاری رویداد در آذر ماه است.

در ادامه این نشست خبری شقایق حق‌جو جوانمردی، رئیس مرکز توسعه فناوری راهبری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: در سراسر دنیا استارت‌آپ‌های کوچک توسط استارت‌آپ‌های بزرگ خریداری می‌شود و ما هم به دنبال این هستیم که شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها توسط شرکت‌های بالغ و بزرگ خریداری شده و به این ترتیب هم تیم‌های کوچک فرصت رشد پیدا می‌کنند و هم شرکت‌های بزرگ می‌توانند از مزیت‌های اقتصادی برخوردار شوند. تصور می‌کنیم که حداقل از ۳۰ درصد از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان و تعدادی از شرکت‌های بزرگ که دانش‌بنیان نیستند در مجموعه ۲ هزار مخاطب جایزه ملی نکست هستند.

انتهای پیام/