سومین هواپیمای زمینگیر هواپیمایی آسمان با چرخه پروازی بازگشت
سومین هواپیمای زمینگیر هواپیمایی آسمان با چرخه پروازی بازگشت

به گزارش تیکنا، هواپیمایی آسمان با اعلام ادامه پروژه توسعه ناوگان از عملیاتی شدن ۳ هواپیمای زمین گیر در ۱۰۰ روز اخیر خبر داده است. بر این اساس این شرکت بعد از تامین موتور یک فروند هواپیمای فوکر۱۰۰ و یک فروند بوئینگ در ۱۰۰ روز اخیر، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را پس از انجام تعمیرات […]

به گزارش تیکنا، هواپیمایی آسمان با اعلام ادامه پروژه توسعه ناوگان از عملیاتی شدن ۳ هواپیمای زمین گیر در ۱۰۰ روز اخیر خبر داده است.

بر این اساس این شرکت بعد از تامین موتور یک فروند هواپیمای فوکر۱۰۰ و یک فروند بوئینگ در ۱۰۰ روز اخیر، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ را پس از انجام تعمیرات اساسی وارد خطوط پروازی کشور کرد.

بوئینگ ۷۳۷ روزانه حداقل ۸ پرواز به صورت رفت وبرگشت انجام می‌دهد. این پروژه با تلاش متخصصان، با هدف افزایش تعداد صندلی پروازی انجام و بخشی از برنامه‌ مدیرعامل آسمان در راستای توسعه شرکت است.

انجام تعداد زیادی از امریه‌های اجباری و همچنین بازرسی‌های سنگین در قسمت کابین، از نکات قابل توجه این بازرسی است. این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی و اطمینان از بازرسی‌های انجام شده، به خطوط پروازی پیوست.

گفتنی است، دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر به خط پروازی»، درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است.

سازمان هواپیمایی همچنین خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین‌ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.