سرعت گشایش سه گذرگاه مرزی پاکستان با ایران افزایش می‌یابد
سرعت گشایش سه گذرگاه مرزی پاکستان با ایران افزایش می‌یابد
وزیر کشور پاکستان نسبت به نهایی شدن فرایند گشایش سه گذرگاه مرزی جدید این کشور با ایران دستور داد.

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، نشست بررسی وضعیت مناطق مرزی، مبارزه با قاچاق موادمخدر، قاچاق کالا و تروریسم به ریاست سرفراز بگتی وزیر کشور دولت موقت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

مقام های ارشد وزارتخانه‌های مختلف پاکستان، فرمانده نیروهای مبارزه با موادمخدر و مسئولان آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در این نشست شرکت‌ کردند.

وزیر کشور پاکستان تاکید کرد که هیچ کوتاهی در روند مبارزه با تروریسم‌، برقراری امنیت در مرزها و برخورد قاطع با قاچاقچیان پذیرفته نخواهد شد.

بگتی با تاکید بر شتاب گرفتن توسعه تجارت با همسایگان و گشایش سه گذرگاه جدید مرزی با ایران، افزود: با توجه به دستور ویژه نخست وزیر پاکستان، مبارزه با پدیده قاچاق در مرزهای این کشور با افغانستان و ایران تشدید شده که هدف از آن جلوگیری از خسارت به خزانه ملی و حمایت از تجارت رسمی و قانونی است.

براساس این گزارش، گذرگاه میرجاوه-تفتان تا ۲ سال پیش تنها گذر مرزی رسمی ایران و پاکستان طی هفت دهه گذشته محسوب می‌شد اما در آذرماه ۹۹ و اردیبهشت ۱۴۰۰ با بهره‌برداری رسمی از نقطه مشترک مرزی ریمدان-گبد و پیشین-مند تعداد گذرگاه‌های مرزی رسمی میان دو کشور همسایه به سه گذرگاه افزایش یافت.

آسان سازی فرایند دسترسی به بازار ایران، افزایش صادرات-واردات، کاهش زمان سفر به دو کشور و استفاده بهتر از ظرفیت‌های دو استان همجوار مرزی از مزایای گشایش گذرگاه‌های جدید میان ایران و پاکستان خواهد بود.

انتهای پیام/