سامانه هوشمند اعتبار بخشی رونمایی می‌شود
سامانه هوشمند اعتبار بخشی رونمایی می‌شود
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امروز از سامانه هوشمند اعتبار بخشی در کشور رونمایی می کنیم که بسیاری از پروسه ها حدف شده و در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، اختتامیه نشست هم اندیشی اعتباربخشی آموزش پزشکی امروز (شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، ابوالفضل‌ باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان در محل وزارت بهداشت در حال برگزاری است.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در این برنامه گفت: اعتبار بخشی از سال ۲۰۱۹ به وزارت بهداشت از سمت WFME تخصیص یافت‌ و تا سال ۲۰۲۹ ادامه دارد و سعی کرده ایم تمام استانداردها برای آموزش پزشکی عمومی به صورت دقیق بررسی شوند و گزارشات را به صورت عمومی به WFME ارسال کرده ایم.

وی افزود: وزیر بهداشت در دو دوره معاون آموزشی وزارت بهداشت بوده اند و به تمام مباحث آموزش پزشکی تسلط دارند.

باقری فرد تصریح کرد: ۶۵ هزار دانشجوی پزشکی در ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی ایران تحصیل می کنند و همچنین ۲۵۰ هزار  دانشجو در رشته های مختلف علوم پزشکی داریم و ۱۵۰ رشته های تخصصی و فوق تخصصی داریم که دانشجویان در مراکز آموزش در حال گذراندن طرح هستند.

وی تاکید کرد: آموزش پزشکی ایران می تواند بازوی قدرتمندی برای فدراسیون آموزش پزشکی WFME باشد و جمهوری اسلامی ایران می تواند در این زمینه کمک شایانی کمک کند؛ بنابراین باید ارتباطات خود را گسترش دهیم و در طی یک سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را با نظر وزارت بهداشت افتتاح کردیم که از ویژگی های بارز ماست و این دانشگاه در حیطه هوش مصنوعی آموزش خود را با کمک سایر دانشگاه ها آغاز کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: امروز از سامانه هوشمند اعتبار بخشی در کشور رونمایی می کنیم که بسیاری از پروسه ها حدف شده و در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

وی در پایان گفت: آموزش پزشکی ایران در نظام سلامت، درمان، بهداشت و پژوهش ادغام شده است و نتیجه آن باعث افزایش توامندی فراگیران این رشته شده است و این ادغام باعث شد ما در زمان کووید ۶ واکسن را تولید کنیم که این موضوع در کمتر کشوری اتفاق افتاد.

انتهای پیام/