پنجمین رویداد دانش‌آموزی‌ ایده بازار دریامحور و صنایع خلاق برگزار شد
پنجمین رویداد دانش‌آموزی‌ ایده بازار دریامحور و صنایع خلاق برگزار شد
پنجمین رویداد دانش‌آموزی‌ ایده بازار دریامحور و صنایع خلاق در سالن ابن سینا دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش گروه فناوری نرم و خلاق تیکنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس با حضور در اختتامیه این رویداد گفت: اگر تحولی در دنیا اتفاق می‌افتد مرهون تلاش و پشتکار‌ ایده‌پردازان است.

وی ادامه داد: ارتباط میان آموزش و پرورش و دانشگاه باید تقویت شود و دانش‌آموزان باید قبل از ورود به مرحله تحصیل در دانشگاه با محیط و فضای دانشگاه آشنا شوند.

مدرسی اظهار داشت: دانشگاه خلیج فارس با دارا بودن یک دبیرستان دانشگاه این مهم را برای دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند فراهم کرده تا دانش‌آموزان نخبه از طریق آزمون برای تحصیل در دبیرستان دانشگاه پذیرفته شوند.

جامعی، رئیس جشنواره ملی کارآفرینی، نوآوری و صنایع خلاق دریامحور گفت: باید طرح‌هایی برای آشنایی دانش‌آموزان با دریا و ظرفیت‌های آن برنامه‌ریزی شود.

سیاوشی، رئیس مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه بیان داشت: کاری انجام دادن در جهت آموزش و پرورش دانش‌آموزان مانند کاشتن بذری است که بعد‌ها از سایه و ثمره آن می‌شود استفاده کرد.

وی عنوان کرد:‌ ایده‌ها در حوزه‌های فنی و مهندسی دریا، کشتی‌سازی، آب‌شیرین کن و زیست فناوری بوده است که این در سطح دانشجویان بسیار شگفت‌انگیز است.

سیاوشی ادامه داد: در این دوره‌ ایده ۲۵ تیم پذیرش شد که واقعاً انتخاب و داوری سخت بود.

گفتنی است از میان‌ ایده‌های ارائه شده در نهایت سه تیم به عنوان برگزیدگان این رویداد معرفی شدند. تیم اول فرزندان ما از دیلم، تیم دوم ویتامین ث از کنگان و تیم سوم پارالین از کنگان بود.