رونمایی از نماد خادم المصطفی(ص) توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور
رونمایی از نماد خادم المصطفی(ص) توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری امروز جمعه در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ از نماد دائمی جامعه خادم المصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این مراسم ضمن تقدیر از […]

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری امروز جمعه در حاشیه اینوتکس ۲۰۲۳ از نماد دائمی جامعه خادم المصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این مراسم ضمن تقدیر از کار ارزشی این بنیاد گفت: زنده نگه داشتن خصائل نیک حضرت محمد و حمایت از نخبگان جهان اسلام از اصلی ترین محورهای حمایتی کشور محسوب می شود و در این راستا برنامه های اختصاصی حمایتی از این بنیاد صورت گرفته است.

وی از حضور و اعلام آمادگی چند مجموعه پرتوان به منظور حمایت از نخبگان جهان اسلام خبر داد و گفت: رویداد جایزه مصطفی برای ما خیلی ویژه است و تلاش ما نیز بر پربازده کردن این رویداد در جهان است.

دهقانی فیروزآبادی حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ را موفق ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا شرکت های دانش بنیان و استارتاپ با برقراری حلقه های اتصال امکان حضور مثمرثمر در چرخه رونق تولید را بیابند.

بنیاد علم و فناوری مصطفی با سابقه حضوری بیش از ده سال با هدف ارتقاء سطح علمی و فناوری کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت نذورات مالی از سوی علاقمندان به این حوزه علاوه بر جذب استعدادها و توانمندی های موجود تاکنون حدود ۴ دوره اعطای جایزه  مصطفی به دانشمندان برجسته کشورهای اسلامی داشته است .

نماد خادم المصطفی(ص) دیواره‌ای شهری به طول ۸ متر و به عرض سه متر و الهام گرفته از گیاه گندم است که در محل پارک فناوری پردیس نصب شده است.

این نماد به آیه مثل الذین مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنْبُلَهٍ مِائَهُ حَبَّهٍ باز می‌گردد که در هر کدام از اجزای آن نام یکی از خیرین حک شده و خیرین به مثابه دانه گندمی هستند و در مجموع عناصر این سازه در حرکت در نهایت نام پیامبر اکرم (ص) را می‌سازد.

این نماد محلی برای تجلیل از خیرین و حامیان جایزه مصطفی(ص) خواهد بود و اسامی خیرین و حامیان بعدی نیز در آینده به آن اضافه می‌شود.