روش‌های پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی چیست؟
روش‌های پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی چیست؟
یک متخصص طب فيزيكي و توان‌بخشي در خصوص روش‌های پيشگيري از اختلالات اسكلتي عضلاني توضیح داد.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، فاطمه حجتی ، متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در گفت‌وگو با رادیو سلامت گفت : دردهای گردن شایع ترین دردهای اسکلتی،عضلانی هستند. علت بروز این دردها در جوانان خستگی و مشکلات عضلانی است؛ اما با افزایش سن، مشکلات استخوانی،آتروز و دیسک مطرح می شود.

وی با بیان اینکه برخی مشاغل طوری است که افراد مدت طولانی پشت میز می نشینند بدون آنکه حرکتی بکنند، افزود: به ویژه اگر این افراد در وضعیت نامناسبی هم باشند ، دچار گرفتگی عضلات مخصوصا عضلات گردن وشانه می شوند.

این متخصص طب فیزیکی و توان بخشی در ادامه بیان کرد: افراد باید نحوه نشستن شان را اصلاح کنند و حتما از بی حرکتی طولانی خودداری کنند. اگر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه بی حرکت بودیم. دو الی سه دقیقه از جا بلند شویم و حرکات کششی دست را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب های اسکلتی عضلانی در کسانی که عضلات قوی تری دارند کم تر است ، گفت: اگر ورزش، نامناسب باشد عامل آسیب می شود. برنامه ورزشی مناسب و منظم نه از نوع آسیب رسان سبب پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی می شود.

حجتی در خصوص پیشگیری از آرتروز گردن، بیرون زدگی دیسک با افزایش سن تصریح کرد: افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است. با ورزش منظم و رعایت فعالیت های روزمره، پرهیز بیش از حد از خم نگه داشتن سر به جلو، و پرهیز از چرخش بیش از حد سر می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد.

وی به کسانی که سابقه گردن درد و بیرون زدگی دیسک دارند ، توصیه کرد: اگر دچار ضعف عضلات در دست و پا شدید، حتما به پزشک مراجع کنید. همچنین بی اختیاری ادار و بی اختیاری مدفوع از عوامل خطر فشار به اعصاب نخاع است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/