رشد تولید منجر به اشتغالزایی، کاهش تورم و حفظ ارزش پول ملی می‌شود
رشد تولید منجر به اشتغالزایی، کاهش تورم و حفظ ارزش پول ملی می‌شود

به‌گزارش تیکنا، محسن نصری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار سال جدید، اظهار کرد: دلیل اینکه در تمام این سال‌ها مقوله تولید پررنگ بوده این است که کلید اصلی حل معضلات اقتصادی کشور ما مسأله تولید است. وی افزود: اگر تولید با کیفیت و کمیت خوب که قابلیت صادرات و رقابت با […]

به‌گزارش تیکنا، محسن نصری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعار سال جدید، اظهار کرد: دلیل اینکه در تمام این سال‌ها مقوله تولید پررنگ بوده این است که کلید اصلی حل معضلات اقتصادی کشور ما مسأله تولید است.

وی افزود: اگر تولید با کیفیت و کمیت خوب که قابلیت صادرات و رقابت با بازارهای جهانی را دارد، داشته باشیم در نتیجه درآمد ارزی زیاد شده و عدم هماهنگی و تعادل در بازار ارز حل می‌شود.

نصری افزود: افزایش صادرات غیر نفتی و تولید بیشتر و با کیفیت، قیمت و نیاز ارزی را کنترل و در نهایت تورم مهار می‌شود، درواقع ارز هم با تولید کنترل خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر بیماری اقتصاد را خوب بشناسیم نسخه درمان را هم خوب می‌توانیم تنظیم کنیم، گفت: نسخه درمان این بیماری را رهبر معظم انقلاب بهمن سال ۹۲ به نام اقتصاد مقاومتی معرفی کردند، این نسخه درمان ۲۴ قلم دارو دارد که در طول ۱۰ سال گذشته در نام‌گذاری سال‌ها رهبر معظم انقلاب یک قلم از این داروها را مطرح کردند تا توجه مردم و مسؤولان به این درمان بیشتر شود.

وی گفت: رشد سالانه جمعیت کشور، رشد سالانه تولید که در ۲ سال اخیر به حدود ۴/۵ درصد رسیده است و رشد سالانه مصرف سه شاخصی هستند که معدل آن‌ها مشکلات اقتصاد را مشخص می‌کند.

نصری ادامه داد: جامعه‌ای که رشد جمعیت نداشته و مصرفش زیاد و رشد تولیدش هم در یک دهه صفر باشد، قطعاً با معضلات اقتصادی نظیر تورم، بیکاری و گرانی مواجه می‌شود و اینکه رهبر معظم انقلاب حتی برای مهار تورم هم روی مسأله تولید تأکید دارند، عدم تراز در این شاخصه‌ها است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راه حل کلی و اصلی معضل اقتصادی این است که جمیع رشد تولید ما بیشتر و رشد مصرف کمتر شود،خاطرنشان کرد: رشد تولید که رخ بدهد اشتغال بیشتر، درآمد ملی زیاد و ارزش پول ملی حفظ می‌شود و اینگونه با رشد تولید، تورم کاهش یافته و مهار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همیشه برای حل مشکلات کشور سه ضلع دولتمردان، اندیشمندان و شهروندان باید پای کار بیایند، بیان کرد: نخبگان جامعه ما که ۴ میلیون دانشجو، ۱۵ میلیون فارغ‌التحصیل، ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۱۳ هزار نفر عضو بنیاد ملی نخبگان هستند، باید در تولید علم و فناوری کمک کرده تا تولید با کیفیت و کمیت بهتر افزایش پیدا کند و شهروندان که عموم مردم هستند باید با اصلاح الگوی مصرف، بهره‌وری و راندمان کاری بیشتر و حضور در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، برای تحقق شعار در کنار همه مدیران و مسؤولین کشوری و قوای سه‌گانه اقدام کنند.

نصری افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یک اصل مهمی را رهبر انقلاب با عنوان مردمی‌سازی اقتصاد مطرح می‌کنند یعنی بجای اینکه مردم در دلالی، تجارت ارز، زمین و ماشین باشند، باید سرمایه‌های خود را به سمت تولید بیاورند که هم اشتغال ایجاد شود و هم درآمد ملی افزایش پیدا کند و هم تورم مهار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/