راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک پارک آذربایجان‌شرقی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان
راه‌اندازی پردیس علم و فناوری مشترک پارک آذربایجان‌شرقی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان
با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، پردیس علم و فناوری مشترک به مساحت ۲۰ هکتار در شهرک صنعتی بعثت تبریز راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، سعید جعفری‌راد، رئیس پارک، ضمن تاکید بر توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، اظهار داشت: در راستای تقویت و ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری و بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از شرایط ویژه استقرار در پردیس علم و فناوری مشترک، تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه به امضاء رسید.

وی افزود: با هدف تقویت و توسعه واحدهای فناور و صنایع کوچک و متوسط در چارچوب قوانین و مقررات پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی، بخشی از اراضی صنعتی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری، به مساحت ۲۰ هکتار واقع در شهرک صنعتی بعثت تبریز، مورد بهره‌برداری شرکت‌ها قرار می‌گیرد که به موجب آن یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان اکوسیستم فناوری استان به لحاظ تامین فضای کارگاهی و اراضی مورد نیاز برای تولید و ساخت مواد و محصولات، مرتفع می‌شود.

در ادامه جعفری‌راد با اشاره به نحوه همکاری پارک و شهرک، گفت: در مدل تأسیس پردیس علم و فناوری، پارک علم و فناوری علاوه بر همکاری در اقدامات مورد نیاز برای راه‌اندازی و اخذ مجوز تأسیس پردیس از وزارت عتف، مسئولیت مدیریت پردیس را برعهده دارد. همچنین اراضی پردیس صرفاً به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری تخصیص داده‌ می‌شود که مورد تائید شورای پارک بوده و به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه و دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، راه‌اندازی پردیس مشترک پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی، مورد موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفته است که پس از تهیه نقشه جامع محدوده اراضی پردیس توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و تائید پارک علم و فناوری استان، قابل واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.