راه‌اندازی مجتمع دام «سامان» بعد از ۲۷ سال بلاتکلیفی
راه‌اندازی مجتمع دام «سامان» بعد از ۲۷ سال بلاتکلیفی

به گزارش تیکنا، اعظم شیخ سامانی صبح امروز در اولین جلسه تخصیص پلاک مجتمع دام شهرستان سامان با اشاره به اینکه این مجتمع به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: تاکنون ۳۳۹ نفر متقاضی واگذاری زمین از مجتمع دام سامان با هدف راه‌اندازی و فعالیت در حوزه دامپروری هستند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: دامداران […]

به گزارش تیکنا، اعظم شیخ سامانی صبح امروز در اولین جلسه تخصیص پلاک مجتمع دام شهرستان سامان با اشاره به اینکه این مجتمع به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: تاکنون ۳۳۹ نفر متقاضی واگذاری زمین از مجتمع دام سامان با هدف راه‌اندازی و فعالیت در حوزه دامپروری هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: دامداران از مولدترین اقشار جامعه هستند و تلاش می‌کنیم در واگذاری مجتمع دامداری بخشی از نیازهای آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بعد از چندین سال مطالعات مجتمع دام سامان به مساحت ۵۸ هکتار انجام شده و تخصیص آب، برق و گاز نیز تاکنون انجام شده است.

حسین برزگر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: مجتمع دام سامان به‌زودی به دامداران واجد شرایط واگذار می‌شود.

برزگر افزود: مجتمع دام سامان با تولید ۳۰ هزار تن شیر و ۳۳۸ تن گوشت قرمز و اشتغال‌زایی ۲۹۰ نفر به صورت مستقیم یکی از طرح‌های پیش‌رو و محرک شهرستان سامان است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در بهار سال ۱۴۰۲ مجتمع دام سامان به مرحله کلنگ‌زنی برسد و فرایند اجرای طرح با همت مردم و شرکت شهرک‌های کشاورزی انجام شود.

تعیین تکلیف مجتمع سامان بعد از ۲۷ سال بلاتکلیفی 

دلشاد جهان‌بخشی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان در ادامه این جلسه از تعیین تکلیف مجتمع سامان بعد از ۲۷ سال بلاتکلیفی خبر داد و گفت: با توجه به نگاه تکلیفی مقام معظم رهبری همراه با دلسوزی و دل‌نگرانی در خصوص مهار تورم و رونق تولید خوشبختانه افق دید وسیعی در خصوص توسعه مجتمع‌ها دامداری در سطح استان دیده شده است.

وی افزود: به همین منظور شرکت شهرک‌های کشاورزی مسیر راه را برای تجمیع دام‌های پراکنده از سطح شهر، سلامت مردم و مشکلات بهداشتی به وجود آمده تعیین تکلیف مجتمع دام را بعد از ۲۷ سال در دستور کار قرار داده است.

شیخ سامانی افزود: پیشرفت فیزیکی کار شامل صدور مجوزات، انجام طرح‌های مطالعاتی و اهلیت‌سنجی به‌صورت صددرصدی انجام شده و با پیگیری بقیه امور این مجتمع تحویل شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌شود.