دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی در ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود/ ارسال ۲ هزار و ۱۸۹ مقاله به دبیرخانه دهمین کنگره بین‌المللی دانشجویان علوم پزشکی
دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی در ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود/ ارسال ۲ هزار و ۱۸۹ مقاله به دبیرخانه دهمین کنگره بین‌المللی دانشجویان علوم پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: تعداد دانشجویان محقق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کم نیست و این رویدادها به شکوفایی شدن نبوغ این دانشجویان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، حسن ابوالقاسمی‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله صبح امروز ۸ مهرماه در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: امسال در ۱۲ مهرماه این رویداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسل آینده پزشکی در بین دانشجویان پزشکی است و باید رویدادهای متفاوتی را برای آنها برگزار کنیم گفت: تعداد دانشجویان محقق در دانشگاه‌های علوم پزشکی کم نیست و این رویدادها به شکوفایی شدن نبوغ این دانشجویان کمک می‌کند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۸۹ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است افزود: این آمار بی‌نظیر بوده و نسبت به سال‌های قبل یک رکوردشکنی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: ۱۳۲ طرح فناورانه به کنگره ارسال شده که امید داریم خروجی این طرح‌ها به جامعه پزشکی کمک شایانی کند‌ و یک هزار و ۳۰۰ دانشجو تا کنون برای حضور در همایش ثبت‌نام کرده‌اند تا در جلسات و کلاس‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه علم و هنر بخش ویژه این کنگره است که امسال در کنار پنل‌های تخصصی به آن پرداخته می‌شود گفت: ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بیان کرد: در این کنگره هم ۶۰ درصد از افرادی که مقاله ارسال کرده‌ و یا برای حضور در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند از زنان هستند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه آینده هوش مصنوعی در ایران درخشان است ادامه داد: مقالاتی در ارتباط با هوش مصنوعی به این کنگره ارسال شده است.