دانشگاه تهران و شریف رقیبند اما به انتخاب رتبه‌های برتر کنکور احترام می‌گذاریم
دانشگاه تهران و شریف رقیبند اما به انتخاب رتبه‌های برتر کنکور احترام می‌گذاریم
مقیمی گفت: هر چند شریف رقیب سنتی دانشگاه تهران است اما به انتخاب رتبه های برتر کنکور احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در هفتمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» که همزمان با اعلام نتایج آزمون سراسری صبح امروز یکشنبه ۲۹ مردادماه برگزار شد، خطاب به رتبه های برتر این آزمون گفت: هر چند شریف رقیب سنتی دانشگاه تهران است اما به انتخاب رتبه های برتر کنکور احترام می‌گذاریم.

وی با خرسندی از حضور در میان برگزیدگان کنکور سراسری ابراز امیدواری کرد که این جمعیت را در جایگاه دانشجو و در فرصت مناسب مجددا ببیند و گفت: با توجه به اینکه سال آینده نودمین سالروز تاسیس دانشگاه تهران است باید روز به روز شاهد موفقیت های بیشتر این دانشگاه با حضور شما باشیم‌.

مقیمی هدف از برگزاری این برنامه را انتخاب آگاهانه و دقیق تر برای تحصیل در نظام آموزش عالی دانست و افزود: طبیعتا انتخاب اول دانشگاه تهران است. هر چند رقیب سنتی ما دانشگاه صنعتی شریف است اما ما به انتخاب شما احترام می گذاریم و انتخاب را خودتان انجام دهید.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: انتخاب رشته تحصیلی از انتخاب دانشگاه مهم تر است. یک دانشگاه در فضای مجازی تبلیغ می شود دانشگاه تهران را از تبلیغات بی نیاز می دانیم و هدفمان قانع کردن شما برای انتخاب دانشگاه تهران نیست هدف‌مان برای آشنایی همزمان رشته و دانشگاه شما است.

رییس دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که دانشگاه تهران جامع و مادر است بعضی از دانشگاه ها همواره با آن رقابت دارند. دانشگاه تهران فاصله بسیاری با دانشگاه های دیگر کشور دارد. در سال ۱۳۶۹ دانشجوی دانشگاه تهران شدم و در هر سه مقطع دانشجوی این دانشگاه بودم‌ عضوی از خانواده بزرگ این دانشگاه و هویت من است. بعضی از اساتید اظهارات خلاف واقعی در مورد این دانشگاه می کنند که با توجه به تحولات اساسی که فقط در این دانشگاه رخ می دهد و نباید به آن توجه کرد.

بهبود مستمر کیفیت و تحول آموزشی نتیجه فعالیت های هوشمندانه است

محمود کمره ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز در ادامه خطاب به رتبه‌های برتر کنکور سراسری گفت: شما دانش‌آموزان‌ دیروز و دانشجویان فردا موفقیتتان در آزمون سراسری را تبریک می‌گویم. هر کدام از شما شرایط جدیدی را آغاز می کنید و به دوره دانشجویی وارد می شوید. آنجا دانش آموز بودید اینجا دانشجو خواهید شد.

وی افزود: دو موضوع بسیار مهم در رابطه با دانشجویی وجود دارد یک مساله انتخاب رشته و مورد بعدی انتخاب محل تحصیل است. در مورد انتخاب رشته به علاقه توجه کنید. زیرا موفقیت و پیشرفت شما در گرو علاقه مندی انتخاب رشته است. موضوع مهم دوم محل تحصیل است که بسیار مهم است به لحاظ مسائل کیفیت آموزشی و آزمایشگاهی و در آینده در انتخاب شغل شما بسیار مهم است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار کرد: بهترین دوران زندگی دوران دانشجویی است. دوستان خوب و دوستی‌های ماندگاری در این دوران شکل می‌گیرد. دوران گرانبهایی برای دوستی های همیشگی است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران تمامی رشته‌ها در تمامی گرایش‌ها را داراست. در دانشگاه تهران ۲۱۵۰ عضو هیات علمی داریم ۷۰۰ نفر استاد تمام هستند. رشته‌های متنوعی وجود دارد.با جمعیت ۴۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۶۰۰۰ در مقطع ارشد و نیز ۱۷۰۰ نفر در مقطع دکتری.

کمره ای افزود: ورودی های جدید دانشگاه تهران از جمعیت دانشجویی کل بعضی از دانشگاه ها بسیار بیشتر است. دانشجویان هر رشته می توانند از تمام امکانات این دانشگاه استفاده کنند

وی در رابطه با آیین نامه مزایای آموزشی استعداد درخشان نیز گفت: تسهیلات خاص برای دانشجویان استعداد درخشان شامل تحصیل همزمان در دو رشته در مقطع کارشناسی است. آیین نامه دانشجویان ساعی و کوشا نیز اجازه می دهد دانشجویان کوشا در صورت کسب معدل خوب و عدم علاقه پس از طی سال اول دانشجویی به رشته انتخابی می توانند رشته خود را تغییر دهند. همچنین ۴۰ درصد ورودی کارشناسی ارشد را به فارغ التحصیل کارشناسی بدون آزمون اختصاص داده ایم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران عنوان کرد: شما به عنوان رتبه های برتر باید حتما دانشگاه خوب را انتخاب کنید. نباید تصور کرد که با ورود به دانشگاه دیگر نیازی به تلاش نیست. بسیاری از دانشجویان پس از ورود به دانشگاه دچار افت تحصیلی می شوند.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما به عنوان بازیگران آموزش عالی نیز این است که از یک سو هم به لحاظ تخصصی شما را برای ورود به بازار کار تربیت کنیم و هم از لحاظ انجام کار پژوهش و کارآفرینی شما را تربیت کنیم. برای مثال در دانشگاه تهران دانشکده کارآفرینی وجود دارد که به کارآفرین شدن شما کمک می کند. شعار ما در آموزش دانشگاه تهران این است که بهبود مستمر کیفیت و تحول آموزشی نتیجه فعالیت های هوشمندانه است لذا برای هرگونه راهنمایی در خدمت شما هستیم.

به گزارش تیکنا، کمک به دانش آموزان و هدایت آنها برای انتخاب صحیح رشته‌های تحصیلی دانشگاه تهران، معرفی امکانات و تسهیلات ویژه این دانشگاه برای دانشجویان و معرفی جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه تهران برای رتبه‌های برتر آزمون‌ سراسری از اهداف برگزاری این دوره است.