دانشمند ایرانی جایزه خود را برای تشویق نخبگان اختصاص داد
دانشمند ایرانی جایزه خود را برای تشویق نخبگان اختصاص داد
دانشمند ایرانی که در پنجمین دوره جایزه مصطفی به عنوان یکی از برگزیدگان انتخاب شده است جایزه خود را برای تشویق نخبگان کشور اختصاص می‌دهد.

به گزارش گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، امید فرخ‌زاد برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی، در گفت و گویی اعلام کرد: بر اساس توافقی که با بنیاد مصطفی کردم، مبلغ نقدی جایزه را به تاسیس بنیادی اختصاص می‌دهیم که جایزه ای برای دانشمندان جوان زیر ۳۵ یا ۴۵ سال برگزار کند.

وی ادامه داد: هدف از این کار تشویق دانشجویان جوان است‌ افرادی که استعداد دارند و در سال های آینده به دستاوردهای مهمی می رسند ولی اکنون نمی توانند هزینه تحقیقات خود را تامین کنند.

پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی از روز جمعه ۷ مهر در اصفهان در حال برگزاری است. این نخستین بار است که جایزه مصطفی  خارج از تهران برگزار می شود. همزمان با این آیین، مراسم و نشست‌های علمی مختلفی از ششم تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد که به طور کلی هفته جایزه مصطفی  را تشکیل می‌دهد.

جایزه مصطفی  به عنوان یک جایزه دوسالانه برای تقدیر از دانشمندان مسلمان پیش از این در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ در تهران برگزار شده است.

نهمین دوره از نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ/ STEP) (science and technology exchange program) همزمان با آیین اعطای جایزه مصطفی  برگزار می شود.

انتهای پیام/