۱۹۷ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شدند
۱۹۷ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شدند

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در‌ جلسه با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: وام مسکن مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت تا بتوان طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در گام […]

به گزارش گروه اقتصاد ایران و جهان تیکنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در‌ جلسه با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: وام مسکن مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت تا بتوان طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در گام اول ۸ هزار واحد مسکن و سپس ۱۱ هزار واحد مسکن را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بنیاد مسکن در راستای توانمندسازی محلات که مورد تأکید رهبری است استفاده شود گفت: سالگرد صدور فرمان امام خمینی(ه) برای تشکیل و تأسیس بنیاد مسکن و دهه حساب ۱۰۰ را گرامی می‌داریم.

استاندار همدان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رفع مسایل و مشکلات جامعه که پیش از انقلاب دچار استضعاف مادی و فرهنگی بود، در دستور کار جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از بنیان‌ها و بنیادهای خیری که امام خمینی(ره) گذاشتند، ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان بوده است تاکید کرد: بنیاد مسکن یک نهاد بسیار چالاک، پُر کار، اعتقادی و جهادی است و در هر کجا ورود کرده منشا خدمات و اثرات بوده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن شاهد تلاش و پویایی در عرصه‌های مختلف هستیم گفت: باید تلاش کنیم مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که مورد تأکید رهبری بود انجام شود تا مردم در مواقع بحرانی دچار آسیب نشوند.

وی گفت: طبق هدفگذاری که در نظر گرفته شده، تمام خانه‌های غیرمقاوم در روستاها، مقاوم‌سازی و بازسازی خواهند شد.

استاندار همدان افزود: بنیاد مسکن استان اقدامات خوب و تأثیرگذاری در راستای مقاوم‌سازی، بازسازی و بررسی و بازنگری طرح‌هادی در روستاها انجام داده که قابل تقدیر است.

وی گفت: همدان از دیرباز در زمینه تأمین زمین دارای مشکلاتی بود که طی یک سال و نیم اخیر و برای طرح نهضت ملی مسکن، اقدامات خوبی در راستای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفته شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: طرح جامع شهری که چندین سال بلاتکلیف مانده بود بازنگری شد، سپس ۹۰۰ نکته مسأله‌ساز بررسی و مشکل آن‌ها رفع شد و با این طرح موفق شدیم ۲ هزار هکتار زمین به شهر همدان اضافه کنیم.

وی گفت: با توجه به چالاکی و توانایی بنیاد مسکن و بدنه کارشناسی آن توافقات تأمین زمین شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۲۵ هزار نفر جمعیت، به بنیاد مسکن واگذار شده است.

استاندار همدان افزود: در بحث آماده‌سازی اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن از توانایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره‌گیری خواهد شد.