جدیدترین نسل تلفن همراه در میدان نقش جهان اصفهان راه اندازی شد
جدیدترین نسل تلفن همراه در میدان نقش جهان اصفهان راه اندازی شد

به گزارش تیکنا، جعفر مُطلب‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: هم اینک پنج سایت” ۵G ” با همکاری شرکت خدماتی ایرانسل و همراه اول در استان اصفهان فعال است طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال پنج سایت دیگر در مناطق مختلف استان راه اندازی خواهد شد. وی ادامه داد: شبکه نسل‌ پنج‌ ‌تلفن‌ همراه […]

به گزارش تیکنا، جعفر مُطلب‌زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: هم اینک پنج سایت” ۵G ” با همکاری شرکت خدماتی ایرانسل و همراه اول در استان اصفهان فعال است طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال پنج سایت دیگر در مناطق مختلف استان راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه نسل‌ پنج‌ ‌تلفن‌ همراه ‌۵G، ‌ دارای‌ مزایایی‌ نظیر سرعت‌ بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایدار است که این مزایا، به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره گیری از اینترنت اشیای انبوه منجر می‌ شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به کاربردهای ۵G در زندگی روزمره افزود: بر اساس استانداردهای ۳GPP در نسل پنجم، شاخص‌هایی نظیر میانگین سرعت، حداکثر سرعت، ظرفیت شبکه، بهره‌وری طیف، بهره‌وری مصرف انرژی، تحرک و کاهش ضریب تأخیر، استانداردهایی دارند که نسل چهارم توانایی دست‌یابی به آنها را نداشته است.

به گفته وی، این فناوری می‌تواند در مواردی چون بهداشت و سلامت، دولت همراه، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و مسائل مالی راهگشا باشد و پیش‌بینی می‌شود که در آیندۀ نزدیک، ۵G اثر قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته باشد.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: فناوری ۵G ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال، ارائۀ خدمات جدید و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و مناطق کم برخوردار و محروم را در پی دارد و با استفاده از این فناوری می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، برای ارائه خدماتی مانند جراحی از راه دور، دسترسی به محتوای با کیفیت (۴K)، توسعۀ خدمات شهر هوشمند و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهره‌وری تولید و مدیریت مصرف انرژی در کشاورزی اقدام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت و پهنای باند اینترنت استان، اضافه کرد: ارتقای سایت‌های مخابراتی با هدف ارائه خدمات بهتر به مشترکان در دستور کار است.

وی افزود: سال گذشته ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با جمعیت ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفری با پنج هزار و ۳۲۱ خانوار و با هدف عدالت اجتماعی در حوزه زیرساخت های ارتباطی و از محل اعتبارات USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مُطلب‌زاده گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان انجام شده است.

اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید