جایزه مصطفی(ص) راه جست‌وجوگری را به نسل آینده نشان می‌دهد
جایزه مصطفی(ص) راه جست‌وجوگری را به نسل آینده نشان می‌دهد
دبیر بنیاد علم و فناوری مصطفی گفت: تمام امکانات جایزه مصطفی متعلق به همه مردم جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، علی اکبر صالحی در مراسم اعطای جوایز پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) که امشب در مجموعه فرهنگی چهل ستون برگزار شد، اظهار کرد: قطعا علم سنگ بنای پیشرفت است و افتخار می‌کنیم که امروز میزبان تعدادی دانشمندان برتر جهان هستیم و همچنین از هزاران نفر که بدون ذکر نامی از خود برای رشد علم تلاش می‌کنند و ما آن‌ها را سربازان گمنام علم می‌نامیم.

وی افزود: ما با جایزه مصطفی راه صحیح جست‌وجوگری را به نسل‌های آینده نشان می‌دهیم و می‌خواهیم هر انسان بداند توانایی شگفت‌انگیزی در خود دارد و می‌تواند آن را برای موفقیت به‌کارگیری کند.

دبیر علمی بنیاد علمی و فناوری مصطفی (ص) بیان کرد: فرخوان پنجمین دوره جایزه مصطفی به ۲۱ هزار دانشمند در سراسر دنیا برای انتخاب برگزیدگان ارسال گردید. دامنه نفوذ اثر بر مرزهای دانش و پاسخ‌گویی به مسائل علمی برای انتخاب آثار برگزیده بررسی گردید و همچنین به ویژگی‌های اخلاقی افراد برگزیده نیز توجه ویژه‌ای گردید.

در ادامه این مراسم مهدی صفارنیا، مدیرعامل بنیاد علمی و فناوری مصطفی (ص) گفت: در این شب و در این مکان زیبا باهم به جشن می‌نشینیم و برای همه دانشمندان جهان اسلام آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: بنیاد علم و فناوری مصطفی ماموریت همکاری و هم‌افزایی بین زیست‌بوم علم و فناوری جهان قرار داده است. در طول ده سال فعالیت بنیاد مصطفی برنامه‌های متعددی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و دانشمندان اجرا شده است و این بنیاد متعلق به همه دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به علوم مختلف در همه جهان است.

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) بیان کرد: امیدوارم بنیاد مصطفی به الگویی برای همه جهان اسلام تبدیل شود که همه افراد امکانات و ظرفیت‌های خود را برای آسایش انسان‌ها به‌کارگیری کنند.

انتهای پیام/