جایزه مصطفی(ص) به پلتفرم جهانی برای کاهش هزینه‌های تحقیقات تبدیل شود
جایزه مصطفی(ص) به پلتفرم جهانی برای کاهش هزینه‌های تحقیقات تبدیل شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری گفت: جایزه مصطفی ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پلتفرمی جهانی برای کاهش هزینه‌های تولید علم و فراهم کردن آسایش همه انسان‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم اعطای جوایز پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) که امشب در مجموعه فرهنگی چهل ستون برگزار شد، اظهار کرد: در شبی زیبا و در شهری زیا میزبان دانشمندان بزرگ هستیم.

وی افزود: در شب میلاد رسول گرامی اسلام افتخار میزبانی دانشمندانی تاثیرگذار هستیم. بزرگ‌ترین معجزه رسول گرامی اسلام قرآن است و در قرآن هیچ ویز بالاتر از علم نیست و قرآن عالمان را ۷۰ مرتبه برتر از عابدان دانسته است و به همین دلیل شاهد آن بودیم که در گذشته اروپا در قرون وسطی یود و شکوفایی علم در جهان اسلام وجود داشت. علت موفقیت اروپایی‌ها در علوم مختلف آسان کردن آموزش علم بود و در این زمینه مسلمانان از غربی‌ها عقب ماندند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: دانشمند بزرگ اسلامی شیخ بهایی ۲۰۰ سال قبل از علم ترمودینامیک شبکه آب رسانی اصفهان را اختراع کرد. امروز آدم‌ها عمومی‌تر در علم مشارکت می‌کنند و امروز که بار دیگر جهان اسلام در حال بازیابی جایگاه اصلی خود در دنیای علم است ایران و ۶ کشور دیگر اسلامی جزو ۳۰ کشور تولیدکننده علم در جهان هستند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: باید از جایزه مصطفی به عنوان یک پلتفرم برای کم کردن هزینه‌های تولید علم و تحقیقات علمی استفاده شود. امیدوارم جایزه مصطفی به پلتفرم جهانی برای کمک به همه انسان‌ها و برای آسایش همه بشر تبدیل شود. آرزو می‌کنم دوره‌های آینده جایزه مصطفی در سایر کشورهای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/