تولید پاک ترین بنزین دنیا در ایران / تولید بنزین امسال ۱۰ میلیون لیتر اضافه می شود
تولید پاک ترین بنزین دنیا در ایران / تولید بنزین امسال ۱۰ میلیون لیتر اضافه می شود

به گزارش تیکنا، علیرضا جعفرپور، مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در میز اقتصادی سیما گفت: پاک ترین بنزین جهان با لستاندارد یورو۵ با نیم تا یک ppm در پالایشگاه خلیج فارس تولید می شود. به گفته وی، بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین در کشور یعنی ستاره خلیج فارس با تولید روزانه ۴۰ تا ۴۲ میلیون […]

به گزارش تیکنا، علیرضا جعفرپور، مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در میز اقتصادی سیما گفت: پاک ترین بنزین جهان با لستاندارد یورو۵ با نیم تا یک ppm در پالایشگاه خلیج فارس تولید می شود.

به گفته وی، بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین در کشور یعنی ستاره خلیج فارس با تولید روزانه ۴۰ تا ۴۲ میلیون لیتر است که با راه اندازی واحد جدید که ۹۹ درصد پیشرفت داشته و تا ۱۵ فروردین راه اندازی می شود نیز ۱۵ تا ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل معادل ۱۵ درصد کل تولید کشور تولید می شود.

مدیر عامل این پالایشگاه گفت: این واحد صنعتی ۳ فاز دارد که هرکدام ۱۲۰ هزار بشکه و در مجموع ۳۶۰ هزار بشکه ظرفیت تولید دارد، اما با فناوری جدید این ظرفیت به ۴۵۰ هزار بشکه می رسد.اخیرا نیز ۳۰ هزار بشکه اضافه می شود و به ۴۸۰ هزار بشکه می رسد.

جعفرپور این را هم گفت: ایران دارای بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت ۴۸۰ هزار بشکه است، دومین پالایشگاه ۲۸۰ هزار بشکه ظرفیت دارد.

مدیر عامل این واحد صنعتی در مورد استانداردهای تولید بنزین گفت: استاندارد یورو۵ در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ تدوین شده که اگر زیر ۵۰ ppmباشد یورو۴ و زیر ۱۰ ppm یورو۵ خواهد بود، اما بنزین تولید ما در ستاره خلیج فارس بین نیم تا یک ppm است . اروماتیک های ما زیر ۱۷ درصد ، اکتان بنزین ما ۹۱ و ۸۷ است که ۸۰ تا ۹۰ درصد بزنین ما دارای اکتان ۸۷ و ۱۰ درصد بنزین ما اکتان ۹۱ است.

مدیر عامل ستاره خلیج فارس گفت: امسال با راه اندازی واحد جدید ۱۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می شود.

وی همچنین گفت: با راه اندازی واحد دیگری ۵۰۰ هزارتن کود شیمیایی نیز در این واحد تولید خواهد شد.

به گفته جعفر پور در راستای مسئولیت اجتماعی یک بیمارستان بزرگ در ۲۸ هزار متر مربع ظرف ۲۰ ماه آینده در بندرعباس احداث می شود.

وی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ۹۰درصد تجهیزات ایرانی و مهندسان ایران احداث شد.

جعفرپور در مورد تولید برق با استفاده از گرمای تولید شده پالایشگاه گفت: اکثر پالایشگاهها برای پایداری منبع برق خود نیروگاه دارند، ما هم استثنا نیستیم و ۷ نیروگاه GTG با هیدوژن مازاد داریم که برق مورد نیاز را تولید می کند.

انتهای پیام/