تولید مدارهای الکترونیکی با قابلیت انعطاف دستاورد محققان ایرانی
تولید مدارهای الکترونیکی با قابلیت انعطاف دستاورد محققان ایرانی
شرکت توسعه صنعتی الکترونیک کران یکی از شرکت‌های برتر دانش بنیان موفق یا تولید و عرضه مدارات منعطف برای استفاده در لوازم و مکان‌هایی شده که امکان دسترسی عادی با آنها نیست.

به گزارش گروه فناوری پیشرفته تیکنا، رمضانی به عنوان نماینده شرکت توسعه صنعتی الکترونیک کران یا گروه صنعتی کران مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در مورد فناوری مدارات منعطف که از فناوری های منتخب بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش، فناوری و فن بازار بود، اظهار داشت: این مدارات به شما امکان می دهند در محیط هایی که امکان دسترسی راحت ندارید یا زاویه مشخصی از اشیا هستند که نمی توان مدارهای عادی و روزمره را در آنها استفاده کرد، از این فناوری کمک بگیرید.

وی افزود: همچنین از این فناوری پرینتد الکترونیک برای ساخت گرمکن های موجود برای پوشاک مانند گرمکن های کوهنوردان یا در بخش ارتوپد مانند زانوبندها یا کمربندهای ارتوپدی استفاده می شود که شرکت پاک سمن از این فناوری شرکت ما استفاده کرده است‌. کافی است که کاربر یک پاور بانک معمولی یا شارژر موبایل به این وسیله وصل کند تا گرمای لازم را بدهد. رمضانی ادامه داد: همچنین در ساخت سنسورهای رطوبت، فشار و دما هم از این فناوری استفاده کردیم. هیترهای منعطف خودتنظیم شونده نیز در این شرکت دانش بنیان استفاده شده که این امکان را به کاربر می دهد مطمئن شود جریان بیش از یک حدی از او عبور نمی کند و کاربر می تواند امکان عبور جریان را رصد کند.

وی افزود: در قسمت تجهیزات پزشکی هم دستگاه وینتیلاتور را از ابتدا تا انتها تولید کردیم. استفاده از این دستگاه ها برای کاربر راحت است، با نمونه های صنعتی و بیمارستانی هیچ تفاوتی ندارد و کاملا نیاز کاربر را تامین می کند. همچنین در بخش نانومقیاس هم فعالیت داریم و ساخت نانوساختارهای ابرخازن در قسمت انرژی و ساخت لوازم خانگی از دیگر فعالیت های ماست و در این راستا طراحی و ساخت بُردهای فر یا هود آشپزخانه را انجام می دهیم. هوشمند سازی منازل و ادارات با استفاده از اینترنت اشیا نیز از دیگر فعالیت های ما است. وی تاکید کرد: استانداردهای لازم را برای محصولات خودرویی شامل مجوزهای سازمان استاندارد و ایزو ۱۳۹۰۰۱ و ایزو ۱۳۴۸۵ را دریافت کردیم.

رمضانی در مورد تعداد افراد شاغل در این شرکت دانش بنیان نیز گفت: به طور کلی ۵۰ نفر در این شرکت دانش بنیان فعال هستیم، همکاران این شرکت در رشته های الکترونیک، نانوالکترونیک، متالوژی، مهندسی صنایع و مکانیک، طراحی صنعتی تحصیل کرده اند. وی این نمایشگاه را فوق العاده پربار دانست ولی گفت که زمان نمایشگاه کم و بهتر بود جای بیشتری داشتیم تا فناوری ها و محصولات بیشتری را عرضه می کردیم. هفته پژوهش و فناوری امسال در سطح استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر و در سطح ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم و با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نهادهای مرتبط در دیگر دستگاه‌ها برگزار می شود. همزمان با این هفته بیست‌وچهارمین نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل مصلی امام خمینی (ره) و برای عرضه هزار و ۵۸ فناوری جدید همچنین چهارمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی «تستا» در همین محل از ۲۰ تا ۲۲ آذر برپا شد.