تولید سوخت مراکز آموزش خلبانی توسط شرکت پالایش نفت آبادان
تولید سوخت مراکز آموزش خلبانی توسط شرکت پالایش نفت آبادان
مدیر عملیات شرکت پالایش نفت آبادان گفت: این شرکت، سوخت مصرفی مراکز آموزشی خلبانی در مقیاس آزمایشگاهی را برای نخستین بار در کشور تولید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد دانش بنیان تیکنا، جهان‌بخش جلاوندی روز دوشنبه به خبرنگاران بیان کرد: درخواست شرکت هواپیمایی کشور، سوخت جایگزین بنزین ۱۰۰LL طبق استاندارد EN ۲۲۸ SUPER برای استفاده در موتور ROTAX۹۱۲ S SERIES مورداستفاده در مراکز آموزش خلبانی، توسط متخصصان پالایشگاه آبادان به مرحله نهایی سازی تولید در مقیاس آزمایشگاهی رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام پس از چندین ماه تلاش و مطالعه و ارائه برنامه‌های متنوع اختلاط و امتزاج توسط کارشناسان برنامه‌ریزی تولید، انجام‌گرفته است افزود: پالایشگاه آبادان اولین و تنها پالایشگاه کشور است که موفق به نهایی سازی تولید این سوخت شده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت آبادان از آمادگی برای تولید این فرآورده در مقیاس صنعتی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود، امکان تولید، ذخیره‌سازی و بارگیری در مقیاس فنی توسط شرکت پالایش نفت آبادان فراهم است.

جلاوندی گفت: تولید این محصول جایگزین در مقایسه با بنزین ۱۰۰LL آسان‌تر، کم‌هزینه‌تر و سازگارتر با محیط‌زیست است.

گفتنی است، پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند