توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اعتمادسازی به شرکت‌های فناور؛ هدف اجرای گارانتی پارک فناوری پردیس
توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اعتمادسازی به شرکت‌های فناور؛ هدف اجرای گارانتی پارک فناوری پردیس
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس گفت: نشان تجاری و گارانتی پارک فناوری پردیس سبب توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتمادسازی نسبت به محصولات تولیدی این شرکت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، میلاد صدرخانلو در مراسم رونمایی از نشان تجاری پارک فناوری پردیس که پیش از ظهر امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: امروز نشان تجاری و گارانتی پارک فناوری پردیس رونمایی می‌شود و هدف اصلی این پروژه کمک به توسعه بازار شرکت‌‌های دانش‌بنیان و فناور است.

صدرخانلو عنوان کرد: در پارک فناوری‌ به طور متوسط سالانه ۲ هزار محصول تولید می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت‌های مستقر در این پارک به بازارهای داخلی و بین‌المللی تضمین کیفیت و نشان تجاری شناخته شده است. از سه سال پیش پروژه طراحی نشان تجاری پارک فناوری پردیس آغاز شد و تا این لحظه فرایندهای مختلفی انجام شده است. صندوق نهاد توسعه فناوری نوین و پارک فناوری پردیس از جمله نهادهای تاثیرگذار در تهیه و تدوین پروژه نشان تجاری پارک فناوری پردیس هستند. در پروژه نشان تجاری پارک فناوری پردیس کیفیت محصول و مطلوبیت تضمین می‌شود و شرکت‌ها بر اساس کیفیت محصولات به سه دسته طلایی، نقره‌ای و برونزی دسته‌بندی می‌شوند.

وی افزود: یکی از هدف‌های اصلی این پروژه افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان و اعتمادسازی نسبت به شرکت‌های فناور است. گارانتی که در پارک فناوری پردیس ارائه می‌شود گارانتی افزود است و چون پارک یه نهاد معتبر دولتی است مشتری می‌تواند به راحتی به کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات شرکت‌های فعال در پارک فناوری پردیس اعتماد کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس  بیان کرد: سامانه‌ای خاص هم برای شرکت‌‌ها و هم برای مشتریان برای دریافت گارانتی و مشاهده کیفیت و خدمات پس از فروش طراحی شده و هم اکنون در دسترس قرار دارد. اقدامات وسیعی انجام شده است تا امروز که پروژه نشان تجاری رونمایی می‌شود صرفا جنبه نمایشی نداشته بلکه به صورت عملیاتی اجرا شود.

صدرخانلو عنوان کرد: گزارش‌های ارزیابی و بازخورد ارزیابی توسط پارک فناوری پردیس تهیه و به شرکت‌ها اعلام می‌شود. فرایند اخذ گواهینامه در صورت تایید کیفیت محصولات ظرف مدت ۲۰ روز به شرکت‌ها اعطا می‌شود. همچنین در ظرف مدت ۱۹ روز گواهینامه تضمین کیفیت در صورتی که محصولات تولید از معیارهای مورد نظر برخورد باشند صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله مزایای طرح نشان تجاری پارک فناوری پردیس می‌توان به تقسیط عوارض شرکت‌های درخواست کننده، بیست شرکت اول متقاضی بعد از رونمایی ارزیابی آن‌ها رایگان صورت می‌پذیرد، تخفیف ۵۰ درصد کارمزد صدور گارانتی بیست شرکت اول، ۳۰ درصد تخفیف بیمه مسئولیت برای محصولات تایید شده شرکت‌ها، اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی ویژه شرکت‌های حائز سه محصول و دارای نشان کیفیت اشاره کرد.

انتهای پیام/