تبدیل شبکه بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران به اجتماع در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر
تبدیل شبکه بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران به اجتماع در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر
دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به دنبال تبدیل شبکه بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران به اجتماع هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری سرگرمی تیکنا، مسعود حسنلو؛ دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک یکی از مهم‌ترین حوزه‌های رسانه‌ای کشور چه از لحاظ تعداد بازیکن و چه از حیث تأثیرگذاری روی مخاطبان و چه از نظر گردش مالی صنعت بازی‌های رایانه‌ای است.

وی افزود: متأسفانه باتوجه به چنین اهمیتی هنوز از لحاظ سیاست‌گذاری نگاه دقیقی به این صنعت نشده است و از همین رو برگزاری هر رویدادی در این حوزه به رشد اکوسیستم بازی‌سازی کمک می‌کند. در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت زیست‌بوم بازی‌سازی در کشور به دلیل چالش‌های مالی متوقف شده است و شاهد آن هستیم که استارت‌آپ‌های متعددی در این حوزه شکل می‌گیرند ولی به دلیل فاصله زیاد بین منابع مالی و برنامه‌های اجرایی پس از مدت کوتاهی مجبور به تغییر موضوع فعالیتشان می‌شوند.

**اهمیت تبدیل شبکه بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران به اجتماع

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: کارکرد اصلی این جشنوراه تبدیل شبکه بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران به اجتماع است. در واقع هدف ما شکل‌گیری زیرساخت مالی است. اگرچه منابع کنونی برای توسعه صنعت گیم خیلی قابل افتخار نیستند ولی با همین منابع نیز می‌توان بستر اولیه برای شتابدهی به رشد مجموعه‌های بازی‌سازی را فراهم کرد. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر حضور دارد و نقش توسعه‌ای خود را ایفا می‌کند.

در ادامه این نشست خبری سید مهدی سادات رسول؛ مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق در پاسخ به پرسش تیکنا درباره شیوه میزان تسهیلات و شیوه سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت گیم در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: زیرساخت‌های مالی برای توسعه صنعت بازی‌سازی بسیار بیشتر از مبالغی است که در فاز نخست برای شرکت‌های برتر در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در نظر گرفته شده است. در واقع اجرای بخش سرمایه‌گذاری در این دوره از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر برای آماده‌سازی شرکت‌ها برای جذب تسهیلات است.

سادات بیان کرد: می‌خواهیم سرمایه‌گذاران و بازی‌سازان را به صورت شبکه‌ای در کنار هم قرار دهیم و امیدواریم شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در این دوره از جشنوار باشیم.

انتهای پیام/