برنامه‌ریزی برای تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای در دوره هفتم جشنواره بازی‌های جدی
برنامه‌ریزی برای تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای در دوره هفتم جشنواره بازی‌های جدی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تجاری‌سازی بازی‌های رایانه‌ای در دوره آینده بازی‌های جدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری سرگرمی تیکنا، محمد امید حاجی هاشمی در مراسم اختتامیه ششمین دوره رویداد بازی‌های جدی که شب گذشته(جمعه ۸ شهریور) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: اهتمامی که مجموعه‌های دانشگاهی به بازی‌های جدی دارند و همچنین استقبالی که بازی‌سازان و گیمرها از جشنواره بازی‌های جدی کرده‌اند سبب ارتقای رتبه علمی ایران در حوزه بازی‌های جدی در جهان شده است. هم اکنون ایران دارای رتبه اول بازی‌های جدی در منطقه و رتبه هجدم در جهان است.

وی افزود: این جشنواره در حوزه‌هایی نظیر سلامت و آموزش برگزار شده است و در تلاش هستیم در آینده حوزه‌های مختلف دیگری را نیز با بازی‌های رایانه‌ای جدی درگیر کنیم. امروز بازی‌های رایانه‌ای جایگاه مهمی تمامی حوزه‌ها دارند و می‌توان از آن‌ها برای حل مسائل و چالش‌های کشور استفاده کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: امسال سی و چهار تیم در بخش هکاتون شرکت کردند و چهل و یک مقاله در بخش سمپوزیم به جشنواره بازی‌های جدی ارسال شد. در آبان و آذر داوری مقالات انجام شد و تندیس این جشنواره نیز برخلاف دوره گذشته با الهام از حرف «ج» و به شکل کاملا فارسی طراحی شده است.

حاجی هاشمی عنوان کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آینده جوایزی برای تجاری‌سازی بازی‌های راه‌یافته به جشنواره در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/