با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای املاک خلاء قانونی در مسکن نداریم
با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای املاک خلاء قانونی در مسکن نداریم
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با تصویب طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک دیگر خلاء قانونی در حوزه مسکن وجود ندارد.

به گزارش گروه سیاست و حکمرانی تیکنا، محمدباقر قالیباف در جلسه روز دوشنبه (۲۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از تصویب جزییات و موارد ارجاعی طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در سخنانی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های امروز کشور موضوع مسکن است و کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در قانونگذاری خالی بود که امروز به تصویب رسید و از همه همکاران در صحن و کمیسیون عمران برای بررسی و تصویب آن قدردانی می‌کنم.

وی افزود: طرح جهش تولید مسکن از جمله قوانینی است که مصوب و به دولت ابلاغ شد. همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی و جلوگیری از احتکار در حوزه مسکن از دیگر قوانینی است که توسط مجلس یازدهم به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز نیز بخش دیگری از قانون مسکن در بخش اجاره بها مصوب و تکمیل شد و به لحاظ قانونگذاری برای موضوعات مسکن در کوتاه مدت و دراز مدت کمبودی وجود ندارد.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که شورای نگهبان هرچه سریع تر مصوبات مجلس را در این طرح بررسی و اصلاحات لازم را به مجلس منعکس کند تا پیش از آغاز تابستان که فصل جا به جایی است، این قانون اجرایی شود.