اَبَر پروژه ۸ هزار میلیارد تومانی تولید شیشه در ملایر آغاز می‌شود
اَبَر پروژه ۸ هزار میلیارد تومانی تولید شیشه در ملایر آغاز می‌شود

به گزارش تیکنا، سلمان اسماعیلی، عصر شنبه در نشست مشترک شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها به میزبانی شهرستان ملایر اظهار داشت: هم اینک ده‌ها میلیارد تومان پروژه اقتصادی در این شهرستان در دست اجرا است. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز پرتودهی غرب کشور در دهه فجر امسال در این شهرستان، افزود: […]

به گزارش تیکنا، سلمان اسماعیلی، عصر شنبه در نشست مشترک شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها به میزبانی شهرستان ملایر اظهار داشت: هم اینک ده‌ها میلیارد تومان پروژه اقتصادی در این شهرستان در دست اجرا است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز پرتودهی غرب کشور در دهه فجر امسال در این شهرستان، افزود: در حوزه عمرانی ۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در این شهرستان فعال است که چهار هزار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی و استانی و ۲ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهوری است و در طول تاریخ ملایر بی‌سابقه است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: تاکنون افزون بر ۵۵ درصد از اعتبارات این شهرستان به صورت نقدی تخصیص یافته که بدون شک تحول بزرگی در حوزه پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرستان ملایر رقم خواهد زد.

اسماعیلی گفت: در کنار این اقدامات مهم، پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان، در دست انجام است که زمین آن توسط اداره کل راه و شهرسازی تخصیص یافت و توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان در دست پیگیری است و امیدواریم به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر را از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرستان و از مصوبات سفر رئیس جمهور عنوان و بیان کرد: نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی تاریخ این شهرستان است که متعهد هستیم بالغ بر هفت هزار مسکن با شرایط و ضوابط لازم تحویل مردم ملایر دهیم.

معاون استاندار همدان یادآور شد: این پروژه با وسعت نظر و نگاه ویژه استاندار همدان طراحی و گام‌های مستحکمی در این زمینه برداشته شد که ۱۳۰۰ هکتار زمین برای الحاق به شهر ملایر الحاق تعیین شده و بیش از ۵۰ درصد شهر فعلی ملایر است.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر توافق خوبی با مالکان انجام شده و به سرعت پروژه نهضت ملی مسکن در ملایر عملیاتی خواهد شد.

وی وجود وحدت و انسجام در ملایر را مثال‌زدنی دانست و افزود: با وفاق، وحدت، همدلی و خیرخواهی مجموعه مدیران، نمایندگان ملایر، ائمه جمعه و جماعات حرکت پرشتابی برای توسعه شهرستان ملایر به عنوان بخشی از استان پهناور همدان در جریان است و با همین وفاق و وحدت طی طریق خواهد شد و روزهای بهتری برای ملایر رقم خواهد خورد.

فرماندار ویژه ملایر همچنین برگزاری نشست مشترک شورای اداری استان با شهرستان‌ها را در اولین روز کاری سال جدید در ملایر را نوید روزهای خوب دانست و گفت: قاب تصویری که از جلسه امروز در استان منعکس خواهد شد، پیام وحدت، وفاق، انسجام، همدلی، همراهی و انگیزه بالای مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه است که برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و کار و تلاش دور هم جمع شده‌اند.

اسماعیلی برگزاری این نشست را جزء ماندگارترین خبرهای رسانه‌ای امسال عنوان و بیان کرد: در ملایر شاهد یک وفاق کم‌سابقه بین همه ارکان هستیم و یک صحنه بی‌بدیلی از وفاق و همدلی بین مجموعه این شهرستان با محوریت ولایت و منافع مردم حاکم است و همه کمر همت را برای خدمت به مردم بسته‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین نیز اظهار داشت: با تلاش و نگاه ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و همکاری و همدلی مسئولان اجرایی خدمات زیادی در استان انجام شده است.

حمیدرضا حاج بابایی” با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس و مجموعه مدیریتی استان به فکر رفع مشکلات مردم هستند، افزود: وحدت و وفاق موجود در استان همدان زمینه رشد و پیشرفت در تمامی حوزه‌ها را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: پیام جلسه امروز به مردم این است که مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیریتی استان در کنار یکدیگر به فکر رفع مشکلات مردم هستند و تا آخرین لحظه در این زمینه تلاش خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: ارکان نظام در استان همدان با وحدت و انسجامی بیش از پیش، باید دست به دست هم دهند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

حاج‌بابایی شهید سلیمانی را نماد انقلابی‌گری دانست و افزود: انقلابی کسی است که ضمن رعایت اصول دین و اعتقادات، همه زندگی خود را فدای اسلام، انقلاب و کشور و مردم کند و هر کسی به بزرگترین معروف کشور یعنی نظام جمهوری اسلامی کمک کند، انقلابی است و هر حرکتی که این معروف را تضعیف کند، منکر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکلات زیادی به ویژه در حوزه اقتصادی و از زمان پیروزی انقلاب تاکنون تجربه کرده ایم که در سال‌های مختلف شدت بیشتری یافت و در قالب ناترازی اقتصادی خود را نشان داد.

هادی بیگی‌نژاد” این ناترازی اقتصادی را افزون بر ۲۵ میلیارد دلار (۷۵۰ هزار میلیارد تومان) بر اساس بررسی های انجام شده عنوان کرد و افزود: این ناترازی جز با تولید قابل جبران نیست.

به گفته وی؛ سهم هر ایرانی از ناترازی اقتصادی ۳۰۰ میلیون دلار است که سهم شهرستان ملایر ۹۰ میلیون دلار است و ظرفیت‌هایی همچون گردشگری، مبلمان منبت، هنرهای صنایع دستی خیاطی، انگور و کشمش می‌تواند این ناترازی اقتصادی در این منطقه را حل کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خیاطی و مبلمان منبت نیازمند بازار جدید و انگور و کشمش ملایر هم نیاز به ارتقای کیفیت دارد، ادامه داد: برای حل این مشکل از هم اکنون سهم هر دستگاه اجرایی در شهرستان ملایر را مشخص کردیم.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: جلسه امروز سرآغاز بک تحول بزرگی در استان خواهد بود و برون‌رفت خوبی خواهد داشت.

حجت الاسلام “احد آزادیخواه” ضمن تاکید بر ضرورت استمرار این گونه جلسات تاکید کرد: می توان با همدلی و همکاری نمایندگان مجلس و تدبیر رئیس مجمع نمایندگان استان به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در حوزه های مختلف دست یافت و زمینه آن به خوبی فراهم است.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در شعار امسال، باید امیدبخشی را در جامعه تزریق و اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران و تریبون به دستان جامعه و همه گروه‌های سیاسی و دیگر اقشار، باید دم از امید بزنیم و کارهای موفق را به رخ بکشانیم و به دشمنان بفهمانیم.

حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: به برکت انقلاب امروز از بهترین نعمت‌ها حتی در دورترین نقاط کشور بهره‌مند هستیم و اقدامات بزرگی در طول ۴۴ سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید پیروزی‌های بزرگ را فریاد بزنیم و برای رفع موانع تلاش کنیم، ادامه داد: زایش امیدبخشی در جامعه روح وحدت، اخوت و برادری است و در سایه وحدت دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار هم برای رفع مسائل و مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ نخستین نشست مشترک شورای اداری استان همدان با شهرستان‌ها به میزبانی شهرستان ملایر در دانشکده خوارزمی این شهر برگزار شد.