آخرین جزئیات از حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
آخرین جزئیات از حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
لحظاتی پیش در عصر امروز چهارشنبه و در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، انفجاری رخ داد که طبق آخرین آمار ۱۰۳ نفر شهید و ۱۸۸ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، لحظاتی پیش در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان انفجاری رخ داد. دلیل این انفجار هنوز مشخص نیست.

دقایقی پیش صدای انفجاری بلند در مسیری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است شنیده شد، مسئولین گلزار شهدا بیان کردند که صدا مربوط به انفجار چند کپسول گاز بوده و اتفاق خاصی برای کسی رخ نداده است.

جمعیت حاضر در آرامش هستند و مسئولین مربوطه در حال نظارت بر حادثه هستند اما مراجع رسمی هنوز درباره علت این انفجار اظهارنظر نکرده‌اند.

برخی منابع گفته‌اند که انفجار دوم نیز اتفاق افتاده است و از این رو انتظار می‌رود که این یک حادثه تروریستی بوده باشد

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داده است که ۱۵ مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی بیان کرد: اکنون بیمارستان‌های سطح استان در آماده باش کامل هستند و آمبولانس‌ها فوتی‌ها را جمع آوری خواهند کرد.

فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان اعلام کرد که به‌دنبال حادثه انفجار در محل گلزار شهدای کرمان، بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حضور و تاکنون به بیش از ۶٠ نفر امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ١۵ نفر تاکنون شهید شدند، افزود: همه پایگاه‌های امدادی کرمان درحالت آماده باش هستند.

ساعت ۱۶:۲۰

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس از شهادت ۵۳ نفر و مصدومیت ۷۱ نفر در این حادثه خبر داد.

ساعت ۱۶:۲۹

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس از افزایش تعداد شهدا و مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: تعداد شهدای این حادثه به ۷۳ نفر و مصدومان به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.

ساعت ۱۷:۱۰

صابری رئیس مرکز اورژانس کرمان آخرین آمار تایید شده شهدای انفجارهای تروریستی این شهر را ۷۳ نفر و شمار مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و گفت: آمار شهدا درحال افزایش است. البته شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی مجهول‌الهویه نیز داریم که با توجه به این موضع آمار شهدا احتمالاً افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «حادثه‌ی اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.»

ساعت ۱۷:۱۶

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

(ساعت ۱۷:۲۳ دقیقه) درپی عملیات تروریستی صورت گرفته امروز در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد دادستان کل کشور در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن کسب اطلاع از جزئیات حادثه، دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین این جنایت را صادر کرد.

ساعت ۱۷:۳۵

بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس از افزایش تعداد شهدا و مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: تعداد شهدای این حادثه به ۸۶ نفر و مصدومان به ۱۵۸ نفر افزایش یافته است.

ساعت ۱۷:۳۶

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد. همچنین بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.

رییس اورژانس کرمان آخرین آمار شهدا را ۱۰۳ نفر و مجروحین را ۱۴۱ نفر اعلام کرد.

ساعت ۱۷:۵۰

احمد وحیدی وزیر کشور از احتمال افزایش شهدای حادثه تروریستی کرمان به بیش از ۱۰۰ نفر خبر داد و گفت: در کوتاه‌مدت پاسخ کوبنده و قاطع به جنایتکاران خواهیم داد.

ساعت ۱۸:۳۸

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

ساعت ۱۹:۱۰

در پی وقوع حادثه تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان، ساعتی قبل سردار رادان وارد کرمان شد.

ساعت ۱۹:۱۹

سخنگوی پلیس از شهادت ۳ تن از افسران پلیس در حین خدمت رسانی به مردم درحادثه تروریستی کرمان خبر داد.

وزیر بهداشت، تعداد شهدای این حادثه را ۹۵ نفر اعلام کرده است

وزیر بهداشت تعداد شهدای این حادثه را۹۵ نفر اعلام کرده و توضیح داد: به دلیل اینکه نام برخی شهدا دوبار در لیست ثبت شده بود، آمار شهدا در اعلام اولیه بیشتر ذکر شد.