انتشار متن زیبای کودک ایرانی مبتلا به تالاسمی در پوستر سازمان جهانی بهداشت
انتشار متن زیبای کودک ایرانی مبتلا به تالاسمی در پوستر سازمان جهانی بهداشت
سازمان انتقال خون اعلام کرد: متن نوشته شده توسط آرسام کودک ۶ ساله مبتلا به بیماری تالاسمی که در آن به تقدیر از اهداکنندگان خون پرداخته بود در پوستر سازمان جهانی بهداشت چاپ و منتشر شد.

به گزارش گروه جامعه تیکنا، آرسام کودک ۶ ساله ایرانی و مبتلا به بیماری تالاسمی، متنی را همزمان با روز جهانی اهداکنندگان خون به رشته تحریر در آورد که بعد از ترجمه به ۶ زبان دنیا در پوستر سازمان بهداشت جهانی چاپ و منتشر شد.

این پیام به عنوان تقدیرنامه ای زیبا و جذاب از اهداکنندگان خون و با ادبیات معصومانه نگارش شده و در آن بر اهمیت اهدای خون در مسیر نجات جان بیماران تاکید شده است.

در بخشی از این پیام معصومانه آمده است: از وقتی کودک کوچکی بودم بیماری تالاسمی مرا خسته و از دیگر کودکان جدا می کرد اما از وقتی دکتر تصمیم گرفت به من خون تزریق کند، دردهایم را فراموش کردم و دنیای من عوض شد. از شما ممنونم که برای من و دیگر کودکان تالاسمی دنیای بهتری می سازید.

گفتنی است، سازمان انتقال خون متولی تهیه و توزیع خون در کشور است و ۲۰ درصد از خون‌های اهدایی به مصرف مبتلایان به تالاسمی می‌رسد، این سازمان به منظور کاهش عوارض ناشی از تزریق خون مزمن، خدمات نوینی را نیز به آنها ارائه می‌دهد.

تالاسمی از جمله بیماری‌های ژنتیکی است که بر اثر آن هموگلوبین، ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد و هموگلوبین غیرموثر در بدن تولید می‌شود که به علت معیوب بودن، قادر به اکسیژن‌رسانی مطلوب به اعضای بدن نیست و در واقع کمبود کلی هموگلوبین وجود ندارد، بلکه هموگلوبین غیرطبیعی افزایش یافته است.