اضافه شدن ۲ رشته درسی به رشته‌‌های مدارس استثنایی
اضافه شدن ۲ رشته درسی به رشته‌‌های مدارس استثنایی
حسینی گفت: امسال ۲ رشته دیگر به ۳۶ رشته درسی ما اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه که ظهر امروز ۲۷ آذر ماه برگزار شد اظهار کرد: این همایش در اول اسفند ماه برگزار خواهد شد که ۸ محور و بیش از ۴۰ زیر محور دارد. قصد داریم بتوانیم مبانی نظری و علمی خوبی را  در این همایش جمع آوری کنیم تا سازمان آموزش و پرورش استثنایی آن را مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه این همایش به اصلاح بخش برنامه ریزی درسی کودکان با نیازهای ویژه کمک می‌کند افزود: پژوهشگاه با سازمان های آموزش و‌پرورش هماهنگ است و این همایش نیز با همکاری و همراهی سازمان آموزش ‌‌و پرورش استثنایی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

در ادامه حمید طریفی حسینی رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی اظهار کرد: یکی از مهم ترین چالش های  ما در سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع بروزرسانی برنامه های درسی بوده که بخش مهمی از این کار را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش سپرده ایم، قرار است از خروجی این همایش در جهت بروزرسانی برنامه های درسی استفاده شود.

طریفی بیان کرد: خروجی‌های این همایش کمک خوبی در تولید برنامه های درسی خواهد کرد و امسال ۲ رشته دیگر نیز به ۳۶ رشته درسی ما اضافه شده است.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید به سمت برنامه ریزی مبتنی بر پژوهش حرکت کنیم گفت: در زمینه برنامه ریزی درسی ما بسته‌های تربیت یادگیری را دنبال میکنیم.

وی افزود: ما نیاز به این داریم ذینعفان مختلف در این همایش حضور پیدا کنند و از تمامی اساتید، معلمان و … دعوت می‌کنیم که در این همایش حضور داشته باشند. همچنین نظر متخصصان برنامه درسی، روانشناسی، جامعه شناسان حوزه آموزش و‌ پرورش ‌و… بسیار مهم است.

حسینی بیان کرد: رشته موسیقی برای دانش اموزان اوتیسم به صورت تخصصی در نظر گرفته شده که از سال آینده در مدارس استثنایی اجرایی خواهد شد.