استفاده ایرانیان از اینستاگرام بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است
استفاده ایرانیان از اینستاگرام بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است
گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن است که استفاده کاربران ایرانی از اینستاگرام تا پایان فروردین سال جاری بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه فناوری اطلاعات تیکنا، مستندات بین‌المللی که در تارنمای معتبر statcounter منتشر شده است نشان می‌دهد ️بر خلاف گزارش‌های غیرمستند منتشر شده در فضای مجازی، آمارهای رسمی مراجع جهانی نشان می‌دهد که میزان استفاده از اینستاگرام در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مرداد سال قبل، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

این آمار در شرایطی منتشر شده است که در روزهای اخیر یک مرکز داده‌کاوی خصوصی ضمن انتشار گزارشی نرخ استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی غیربومی را بسیار بیشتر از آمارهای رسمی دانست. انتشار این گزارش سبب واکنش بسیاری از کاربران نسبت به میزان تمایل ایرانیان به شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی شد. در همین رابطه قاسم خالدی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی نوشت: «شرکت های داده کاوی که امروز متاسفانه به دلایل گوناگون با ضعف جدی جمع آوری اطلاعات مواجه هستند(و همین امر باعث شده است گزارشات آنها دقیق و قابل استناد نباشد)،با ارائه آمارهای گزینشی و ناقص در حال شکل دادن به نوعی آمارسازی هستند که خروجی آن خطای محاسباتی است، نیازمند نظام جامع رصدی در کشور هستیم!»

انتهای پیام/