دانشجویان علاوه بر علم در دوران تحصیل، باید به فناوری هم توجه کنند
دانشجویان علاوه بر علم در دوران تحصیل، باید به فناوری هم توجه کنند
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشجویان علاوه بر علم در دوران تحصیل به فناوری هم توجه کنند. باید در راستای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به سمت تولید دارو، محصولات، تجهیزات مصرفی پیش رویم و با پژوهش، مشکلات و مسائل کشور را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه تیکنا، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور که صبح امروز ۸ مهرماه برگزار شد با بیان اینکه هدف اصلی این است که ما از همه توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم اظهار کرد: دانشجویان علاوه بر علم در دوران تحصیل به فناوری هم توجه کنند. باید در راستای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب به سمت تولید دارو، محصولات، تجهیزات مصرفی پیش رویم و با پژوهش، مشکلات و مسائل کشور را حل کنیم.

وی با بیان اینکه باید تحقیقات مسئله‌محور و فناورانه باشد و دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با نیاز جامعه این کار را انجام دهند گفت: مشکلات تحقیقاتی را در وزارت بهداشت در ۲ سال گذشته رصد کرده‌ایم و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده‌ایم و براین اساس، هر دانشگاهی ماموریت ویژه دارد و باید مسئله‌محور کار کند.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت تصریح کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها ماموریت داده شد تا با در اختیار گذاشتن اعتبارهای لازم در مورد بیماری‌های غیرواگیر تحقیق و پژوهش کنند و در حوزه فناوری نیز نیازهای مواد اولیه دارویی، تجهیزات مصرفی را استعلام کنند و این موارد به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شده است.

پناهی ادامه داد: ۱۱۱ مرکز رشد سلامت داریم که ۱۳ درصد در دولت مردمی افزایش یافته و ۹ مرکز نوآوری سلامت نیز در یکسال اخیر راه‌اندازی شده است، همچنین ۲۱۸ محصول در یکسال اخیر مجوز گرفتند و ۷۴۰ محصول تجاری شده داریم که ۹۳ محصول در یکسال اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: حدود ۲۶۰ دانشمند فعالیت دارند و با توجه به فراخوان نیازهای سلامت این دانشمندان موارد را بررسی می‌کنند.