ارائه ۱۳۰۰ محصول و ثبت‌نام ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در سامانه جان
ارائه ۱۳۰۰ محصول و ثبت‌نام ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در سامانه جان
محمدعلی نژاد گفت: سامانه جان ظرف دو هفته آینده رونمایی می شود ۱۳۰۰ محصول و بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند و محصولات را ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در آیین بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری که در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، گفت: تعداد دانش بنیان ۵۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته همچنین ۱۲۰ هزار نفر اشتغال پیدا کردند. ۲۰ درصد افزایش اشتغال و واحدهای فناور داشتیم.

وی افزود: برای فعال تر شدن زیست بوم فناوری در کشور در ابتدا باید به تقویت اقتصاد این حوزه بپردازیم و در یک کلام حمایت از تقویت اقتصاد دانش بنیان را باید مورد توجه قرار دهیم.

محمدعلی نژاد گفت: سامانه جان سکوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور است که می توانند نسبت به فروش محصولات خود و ارتباط با صنایع برای تامین نیازهای صنعت کشور اقدام کنند.

وی افزود: شفافیت و قیمت گذاری این سکو در ارائه محصولات از ویژگی‌های منحصر بفرد آن است.این سامانه ظرف دو هفته آینده رونمایی می شود ۱۳۰۰ محصول و بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند و محصولات را ارائه دادند.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: احیای صنایع بومی کشور با استفاده از فناوری ها و تشخیص شبکه های فناور و یافتن کسری حلقه ها را در نظر گرفته ایم.