اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات کل دانشگاه‌ها به امور پژوهشی و فرهنگی در برنامه هفتم توسعه
اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات کل دانشگاه‌ها به امور پژوهشی و فرهنگی در برنامه هفتم توسعه
زلفی گل گفت: در برنامه هفتم ۱۵ درصد کل اعتبارات سالیانه را برای امور پژوهشی قرار دهد. باعث می شود برای حداقل های مورد نیاز مشکلی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه زیست‌بوم فناوری و نوآوری تیکنا، منصور انبیا، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در آیین تجلیل از نام آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه با حضور پیمان جبلی، رییس سازمان صدا و سیما در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه علم و صنعت مسیر رو به رشدی در طی سالیان گذشته طی کرده است. باید از روسای ادوار مختلف تقدیر کرد زیرا وضعیت فعلی مدیون تلاش‌های خالصانه آن افراد است.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها فقط کارشناس تربیت می کردند از سال ۶۵ به بعد در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و … پذیرش داشتیم. امروز ما به خود میبالیم که دو درصد علم دنیا از آن ماست و تعداد دانشجویان و تولیدات علمی ما چند برابر شده است.

زلفی گل گفت: بطور مثال اساتید دانشگاه علم و صنعت چند کتاب بین المللی تالیف کرده اند. باید قدردان گذشتگان باشیم. توفیقات بسیار خوبی در دانشگاه های ما حاصل شده و در شاخص سرانه بروندادهای علمی رتبه یک را کسب کند نتیجه تلاش جهادی اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت است.

وی افزود: روند فعلی روند بسیار امیدوار کننده و جدی است و هیات رئیسه دانشگاه برای اهتزار پرچم این دانشگاه در حوزه های مختلف را دارد. رقابت همراه با رفاقت به رشد می انجامد. در وزارت علوم تلاشمان را برای پیشرفت دانشگاه ها به کار می بریم. از ظرفیت برنامه توسعه هفتم استفاده کردیم به عنوان مثال چکار کنیم پژوهش های راهبری علم نافع و نیازمحور دستورالعمل پژوهانه جامع را بنویسد.

زلفی گل گفت: در برنامه هفتم ۱۵ درصد کل اعتبارات سالیانه را برای امور پژوهشی قرار دهد. باعث می شود برای حداقل های مورد نیاز مشکلی نداشته باشند. برای هر عضو هیات علمی کارت پژوهانه اختصاص داده ایم و در پژوهانه جامع همه فعالیت های اعضای هیات علمی را دیده ایم تا خیز جدید علمی با سرعت بیشتری در کشور شکل بگیرد.

وی افزود: ۶۰ پایه تشویقی قرار دادیم. جهش علنی بر مبنای عملکرد هم است. حداقل ها را مهیا کنیم جمهوری اسلامی اعتقاد دارد بهترین محل برای سرمایه گذاری آینده دانشگاه ها است.