اتصال بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
اتصال بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل و قریب به ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه فناوری اطلاعات تیکنا، عیسی زارع ‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی آماری از اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه کرد.

زارع‌پور در این متن گفته است:
«یکی از اقدامات مهم ۲۰ ماه گذشته که حاصل کار گروهی همه دستگاه‌ها است، راه‌اندازی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل و قریب به ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌کنند. ۱۵ میلیون نفر تا حالا عضو شده‌اند. توصیه می‌کنم حتما امتحان کنید؛ بسیار کاربردی است.»

وزیر ارتباطات همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین بحث‌هایی که در دنیا در حوزه حفظ محیط زیست مطرح است، هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات است که می تواند منجر به کاهش سفرهای درون و برون شهری شده و از این طریق کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی که افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به آن متصل شده اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می دهند ادامه داد: هدف گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود یعنی مردم بدون هر گونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند.

زارع‌پور یادآور شد: این اتفاق غیر از مزایای دیگری مانند حذف امضاهای طلایی و حفظ کرامت مردم، مزایایی چون کاهش سفرهای غیر ضروری مردم نیز خواهد داشت که حتما منجر به بهبود شرایط زیست محیطی خواهد شد.

انتهای پیام/